پیام سپاهان
عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان:
فرهنگ همکاری نداشتیم، اقتصاد سنگ آسیب جدی دید
پنجشنبه 19 ارديبهشت 1398 - 19:46:10
پیام سپاهان - عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان با بیان اینکه برند یکی از ابزارهای مهم بازاریابی، فروش و صادرات سنگ است، گفت: ایران دارای منابع فراوان و تمام‌نشدنی سنگ است و حتی می‌توانیم با صادرات کوپ سنگ به کشور ارزآوری داشته باشیم.
رسول رنجبران در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان، در خصوص عدم موفقیت اصفهان در ایجاد برند سنگ، اظهار کرد: متأسفانه در کشور و اصفهان به دلیل نبود فرهنگ همکاری، در فرار مشتریان مهارت داریم که این موضوع به اقتصاد سنگ آسیب جدی می‌رساند.
وی با تأکید بر فرهنگ‌سازی و ضرورت کار تیمی و آموزش و حضور در بازارهای سالم و رقابتی، تصریح کرد: فعالان صنعت سنگ به‌جای رقابت سالم، مشتریان دیگر رقبای خود را به نحوی فراری می‌دهند، درحالی‌که بعد از سال‌ها در اصفهان برند سنگ باید ایجاد می‌شد.
این فعال حوزه سنگ و معدن، مزیت اصفهان را برخورداری از سنگ‌های فراوری‌شده دانست و گفت: متأسفانه هنوز نمایشگاه دائمی سنگ به‌عنوان مجموعه زیرساخت‌های این صنعت وجود ندارد.
وی ادامه داد: وجود نمایشگاه دائمی سنگ فرصتی را برای بازاریابی فعالان این صنعت و تأمین محصول مورد نیاز خود فراهم می‌کند.
رنجبران با تأکید بر اینکه با ایجاد نمایشگاه دائمی، برندسازی معنا و مفهوم پیدا می‌کند، اظهار کرد: برند یکی از ابزارهای مهم بازاریابی، فروش و صادرات سنگ است.
وی یکی از مشکلات داخلی بین فعالان یک صنف را عدم تمایل آنها برای ورود مشتریان خارجی‌شان به محیط نمایشگاه دانست و گفت: رقبای آنها به دنبال جذب مشتریان هستند و ما تصور می‌کنیم نمایشگاه محلی برای از دست دادن مشتری است و اینکه شرکت‌ها در نمایشگاه غرفه می‌زنند در حقیقت چون به دنبال مشتری جدید هستند.
عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان در خصوص انتقاد مربوط به خام فروشی سنگ، گفت: به‌طورکلی هر چقدر بتوان کالایی را با ارزش‌افزوده بیشتر صادر و به فروش رسانیم، منافع بیشتری کسب خواهیم کرد، البته ایران دارای منابع فراوان و تمام‌نشدنی سنگ است و می‌توانیم با صادرات کوپ سنگ به کشور ارز آوری داشته باشیم.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/96607/فرهنگ-همکاری-نداشتیم،-اقتصاد-سنگ-آسیب-جدی-دید
بستن   چاپ