پیام سپاهان
پیاز کوتاه آمد، لوبیاسبز گران شد
پنجشنبه 19 ارديبهشت 1398 - 19:46:11
پیام سپاهان - نایب‌رئیس اتحادیه میادین میوه و تره‌بار اصفهان با بیان اینکه هر کیلو لوبیاسبز گلخانه‌ای در اصفهان 10 هزار تومان قیمت گذاری شده است، گفت: به دلیل اینکه کشاورزی ایران هنوز صنعتی نشده، هزینه‌های تولید آن برای کشاورز بالا است و در عرضه ناچار به جبران هزینه‌هایش است.
علی مهرکش در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان، در خصوص وضعیت بازار میوه و دلایل افزایش نرخ محصولات، اظهار کرد: نرخ میوه نسبت به هزینه‌های آن همچون تأمین تخم میوه اصلاح‌شده، کود، دستمزد کارگر و ... گران نیست. 
وی افزود: به‌طورمعمول تخم میوه اصلاح شده، خارجی و وارداتی است که نسبت به سال گذشته 300 درصد گران شده است و این موجب افزایش قیمت محصول می‌شود.
نایب‌رئیس اتحادیه میادین میوه و تره‌بار اصفهان تصریح کرد: به دلیل اینکه کشاورزی ایران هنوز صنعتی نشده، هزینه‌های تولید آن برای کشاورز بالا است و در عرضه ناچار به جبران هزینه‌هایش است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر هر کیلو هندوانه در میدان میوه و تره‌بار 3000 تومان عرضه می‌شود، گفت: افزایش نرخ هندوانه به دلیل صادرات و گرمای هوا است، از سوی دیگر با توجه به اینکه کشت هندوانه کیلویی 500 تومان برای کشاورز توجیه اقتصادی ندارد، مقابله با صادرات، منطقی نیست.
مهرکش افزود: در حال حاضر هر کیلو گرمک در میدان میوه و تره‌بار اصفهان 6000 تومان و ملون 6500 تومان فروخته می‌شود.
وی ادامه داد: درحالی‌که در تهران، زردآلو با نرخ 70 هزار تومان عرضه می‌شود، اما قیمت این محصول امروز در اصفهان 35 هزار تومان تعیین شد، همچنین هر کیلو آلوچه بین 17 تا 5 هزار تومان و توت‌فرنگی بین 18 تا 12 هزار تومان قیمت‌گذاری شده است.
نایب‌رئیس اتحادیه میادین میوه و تره‌بار اصفهان با اشاره به نرخ برخی صیفی و سبزیجات در میدان میوه و تره‌بار، گفت: امروز هر کیلو لوبیاسبز گلخانه‌ای 10 هزار تومان، لوبیاسبز بوته‌ای 4 هزار تومان، سیب‌زمینی 5 هزار تومان، پیاز 4500 تومان، گوجه بین 5000 تا 2500 تومان، لیموترش ریزبین 21 تا 23 هزار تومان، لیمو سنگی بین 8000 تا 4000 هزار تومان قیمت‌گذاری شد.
وی افزود: با توجه به اینکه محصول سیب‌زمینی را سرِ زمین از کشاورز خریداری و مستقیم به کشورهای عربی صادر می‌شود نمی‌توان با نرخ پایین محصول را وارد میدان اصفهان کرد و احتمال دارد سیب‌زمینی فردا 6000 تومان قیمت‌گذاری شود. 
مهرکش همچنین در خصوص افزایش نرخ خرما در ماه رمضان، گفت: به‌طورمعمول برداشت خرمای ایران دو ماه مرداد و شهریور است و با وجود اینکه سال گذشته تولید خرمای ایران کاهش یافته بود از همان زمان هشدار دادیم برای مقابله با افزایش قیمت آن، باید جلو صادرات خرما گرفته شود، اما این کار صورت نگرفت و ماه رمضان امسال قیمت خرما گران شد.
وی گفت: امروز خرما مضافتی بم در میدان اصفهان 30 هزار تومان، رطب تازه سطلی بین 18 تا 15 هزار تومان و خرما خشتی 12 هزار تومان قیمت‌گذاری شده است.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/96608/پیاز-کوتاه-آمد،-لوبیاسبز-گران-شد
بستن   چاپ