پیام سپاهان
رئیس اداره ارشاد کاشان:
بیمارستان یثربی کاشان نخستین بیمارستان دوستدار کتاب کشور است
پنجشنبه 19 ارديبهشت 1398 - 19:46:37
پیام سپاهان - کاشان - رئیس اداره ارشاد کاشان بیمارستان آیت الله یثربی کاشان را نخستین بیمارستان دوستدار کتاب کشور معرفی کرد و گفت: کتاب می‌تواند آموزش محور بوده و تلقین دهنده حس خوب به آدمی باشد.

به گزارش خبرنگار مهر ، میثم نمکی پیش از ظهر پنجشنبه در سی و دومین جلسه خوانش کتاب ضمن عرض تبریک به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اظهار داشت: متأسفانه ما گنج‌هایی را داریم که ارزش آنها را نداریم و زمانی که از جانب دیگران برای نقل قول می‌شود برای ما جذابیت پیدا می‌کنند در حالی که ما باید قدر این نعمات را داشته باشیم و بیش از پیش برای حفظ، بقا و صیانت از آنها تلاش کنیم.
وی با بیان اینکه ماه رمضان نردبانی به سوی آسمان است، افزود: انسان به دنبال آرامش است و کتاب بهترین وسیله‌ای است که می‌تواند با آن آرامش پیدا کند چراکه خود انسان کتابِ مجسم معمار هستی است و آنچه در کتاب‌ها می‌خوانیم واگویی از خلقت خداوند است.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان با بیان اینکه بیمارستان آیت الله یثربی کاشان نخستین بیمارستان دوستدار کتاب کشور قلمداد می‌شود، ابراز داشت: فن و مهارت کتابخوانی بسیار با اهمیت است چراکه برخی کتاب‌ها به نیازهای ما پاسخ می‌دهد و برخی دیگر نیز لبیکی به علاقه ما و یا برای پر کردن اوقات فراغت است.
وی با بیان اینکه اگر انسان دردمند نباشد نمی‌تواند به درجه کمال برسد، گفت: کتاب یکی از نسخه‌های شفابخشی است که می‌تواند درمانگر دردهای ما باشد چرا که لذت خواندن به فهمیدن آن است اما برخی افراد کتابخوانی می‌کنند، برخی دیگر کتابداری کرده و برخی دیگر تنها کتاب‌دان هستند.
نمکی کتاب را ارتباط دهنده انسان‌ها با یکدیگر دانست و بیان داشت: قر دانستن مرگ جان‌ها را به همراه دارد، کتاب می‌تواند آموزش محور بوده و تلقین کننده حس خوب به آدمی باشد؛ ما را با دنیاها و افکارهای نو آشنا می‌کند و همه این موارد به واسطه کتاب با کمترین هزینه محقق می‌شود.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/96638/بیمارستان-یثربی-کاشان-نخستین-بیمارستان-دوستدار-کتاب-کشور-است
بستن   چاپ