پیام سپاهان
رئیس اداره میراث فرهنگی اردستان:
335 نفر در حوزه صنایع دستی اردستان پروانه اشتغال دریافت کرده‌اند
پنجشنبه 19 ارديبهشت 1398 - 19:46:42
پیام سپاهان - اردستان- رئیس اداره میراث فرهنگی اردستان گفت: تعداد 335نفر در حوزه صنایع دستی اردستان کارت پروانه کسب دریافت کرده‌اند که در رشته‌های میناکاری، سفالگری، نقاشی و سنگ تراشی مشغول فعالیت هستند.

به گزارش خبرنگار مهر ، مهدی مشهدی ظهر چهارشنبه در جلسه کارگروه اشتغال شهرستان اردستان اظهار داشت: اردستان دارای 16 کارگاه مرمتی است که در یک سال گذشته بیش از 95 نفر در آن فعالیت داشته‌اند اما بیشتر این نیروها با توجه به عدم مهارت نیروهای بومی از خارج از شهرستان اردستان به این کارگاه‌ها آمده‌اند.
وی بیان داشت: مراکز آموزشی همچون فنی و حرفه‌ای باید در این زمینه ورود پیدا کنند و موضوع آموزش برای اینگونه مشاغل در دستور کار قرار دهد تا بتوانیم برای نیروهای بومی ایجاد شغل کنیم.
10 کارگاه بوم گردی در اردستان فعال است
رئیس اداره میراث فرهنگی اردستان افزود: در حال حاضر 10 مورد کارگاه بوم گردی در اردستان با دو تا پنج نفر مشغول هستند که در صورت بهره برداری موجب اشتغالزایی خوبی در سطح شهرستان اردستان خواهد شد.
وی از بهره برداری دو مورد هتل در شهرستان اردستان خبر داد و گفت: این هتل‌ها در صورت بهره برداری هتل اردستان 25 تا 30 نفر و هتل زواره 10 تا 15 نفر اشتغال ایجاد می‌کند.
مشهدی تصریح کرد: تعداد 335 نفر در حوزه صنایع دستی شهرستان کارت شناسایی و پروانه کسب دریافت کرده‌اند که در رشته‌های میناکاری، سفالگری، نقاشی و سنگ تراشی مشغول فعالیت هستند.
ایجاد کارگاه‌های پارچه‌بافی و گیوه بافی در اردستان
وی بیان داشت: اداره میراث فرهنگی اردستان در سال 98 با ایجاد کارگاه‌های پارچه‌بافی و گیوه بافی 25 نفر اشتغال ایجاد خواهد کرد .
رئیس تأمین اجتماعی اردستان در ادامه این جلسه اظهار داشت: بیمه شدگان اصلی تأمین اجتماعی شهرستان اردستان 10 هزار و 260 نفر و بیمه شدگان اجباری شش هزار و 441 نفر هستند.
علیرضا تاجر زاده با بیان اینکه کل بیمه شدگان اصلی و تبعی در شهرستان اردستان 27 هزار و 682 نفر هستند، افزود: اردستان بیش از یک هزار و 537 کارگاه دارد که 45 مورد آن بالای 10 نفر اشتغالزایی داشته است.
وی با اشاره به اینکه در یک سال گذشته 211 نفر بیمه اجباری داشته‌ایم و در یک سال گذشته 11 کارگاه تعدیل نیرو داشته‌اند، ابراز داشت: همچنین 22 کارگاه افزایش نیرو داشتند و 5 کارگاه نیز در سال 97 به صورت جدید شروع به کار کرده‌اند.
بدهی کارگاه‌ها و کارخانجات اردستان 90 میلیارد ریال اعلام شد
رئیس تأمین اجتماعی اردستان کل بدهی معوقات کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی را 90 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: در سال 98 باید بیش از 50 میلیارد ریال از این معوقات وصول شود که بیشترین معوقه مربوط به شرکت یاقوت کویر است.
وی تصریح کرد: با توجه به عدم تولید توسط بعضی از کارگاه‌ها و نبود اشتغال، در طول یک سال گذشته بیش از 195 نفر برای بیمه بیکاری به این اداره مراجعه کرده‌اند.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/96643/335-نفر-در-حوزه-صنایع-دستی-اردستان-پروانه-اشتغال-دریافت-کرده‌اند
بستن   چاپ