پیام سپاهان
مهم ترین رویدادهای ورزشی اصفهان در هفته ای که گذشت
شنبه 21 اردیبهشت 1398 - 7:18:30 AM
ایرنا
پیام سپاهان- **رییس هیات ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا اصفهان گفت: برای کاهش انزوای بیماران خاص و پیوند اعضا، ورزش و فعالیت های بدنی حتی در حد کم، بهترین راهکار است.
قاسمعلی رحیمی افزود: به دلیل اینکه بیماری خاص در طول عمر با فرد مبتلا همراه است، این امر سبب مشکلات روحی روانی از جمله انزوا و افسردگی در فرد می شود اما ورزش حتی در حد کم می تواند از این آسیب ها جلوگیری کند.
وی با بیان این که حفظ روحیه فرد و سعی در حضور او در اجتماع اهمیت دارد، تصریح کرد: در این زمینه باید با تشویق به ورزش، امید را در دل بیمار تزریق و توصیه های ورزشی را بطور جدی دنبال کرد.
رییس هیات ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا استان با تاکید بر اینکه بیماری پایان راه نیست، خاطرنشان کرد: ورزش چه در بعد همگانی و چه قهرمانی سبب کم شدن آفات بیماری می شود و سیر درمانی را تسهیل می بخشد.
رحیمی به عقد تفاهمنامه ها با سازمان های مرتبط برای افزایش سرانه ورزش در بین این بیماران اشاره کرد و گفت: در قالب این تفاهمنامه ها، مربیان و زمین های ورزشی برای انواع رشته های ورزشی اختصاص می یابد.

** ایران بدنبال رده نهم در پارالمپیک 2020 توکیو است
رییس فدراسیون جانبازان و معلولان گفت: دورنمای ورزشکاران این مجموعه کسب رده نهم یا هشتم و حتی بهتر در پارالمپیک 2020 توکیو است.
حمیدعلی عباس صمیمی در همایش تجلیل از افتخارآفرینی ورزشکاران جانباز و معلول اصفهان در سالن اجتماعات بیمارستان میلاد اصفهان افزود: ایران در پارالمپیک 2016 ریودوژانیرو رتبه پانزدهم را کسب کرد و قصد داریم با حمایت ها و برنامه ریزی های بیشتر در مقم کشورمان را در آوردگاه پاراالمپیک پیش رو ارتقا داده و تک رقمی کنیم.
وی با اشاره به کسب مقام سوم ایران در رقابت ‌های پاراآسیایی 2018 جاکارتا خاطرنشان کرد: این رده نشان داد که میزان انگیزه، توانایی و قدرت ورزشکاران این مجموعه بسیار زیاد است و حتی می‌ توانند بهترین نتایج را در رقابت‌ های بین‌المللی از آن خود کنند.
رییس فدراسیون جانبازان و معلولان ادامه داد: تشویق هر چه بیشتر برای روی آوری به ورزش، نخست باید برای حفظ و ارتقای سلامت باشد و در گام های بعدی توانمندسازی، امید به زندگی و موفقیت را برای مردم به ارمغان آورد.

** تیم ذوب آهن اصفهان، پالایش گاز ایلام را شکست داد
تیم فوتبال بانوان ذوب آهن اصفهان روز یکشنبه توانست با نتیجه یک بر صفر تیم فوتبال پالایش گاز ایلام را شکست دهد.
در هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال بانوان امروز و از ساعت 10صبح تیم ذوب آهن میزبان تیم پالایش گاز ایلام بود که در یک بازی خوب و هوشمندانه توانست این تیم را با اختلاف یک گل شکست دهد.
این دیدار که در ورزشگاه استاد بهرام عاطف اصفهان برگزار شد، تیم ذوب آهن توانست توسط فروغ موری در نیمه دوم این دیدار به گل برسد.
در این دیدار تیم میزبان در یک دیدار خوب بازی و هوشمندانه بازی را کنترل کرده و توانست پیروز این میدان شود.
داوری این دیدار را مایده جعفری، الهه سامانیان، مهشید گودرزی و فاطمه دهقان بر عهده داشتند.

** پرداخت پاداش، درخشش در پارالمپیک 2020 را افزایش می دهد
رییس فدراسیون جانبازان و معلولان گفت: پرداخت پاداش وعده داده شده به ورزشکاران، انگیزه آنان را برای کسب سهمیه و درخشش در پارالمپیک 2020 توکیو بیشتر خواهد کرد.
حمیدعلی صمیمی در جمع خبرنگاران با اشاره به پرداخت نشدن پاداش ورزشکاران افتخارآفرین در پاراآسیایی 2018 جاکارتا، اظهارداشت: هماهنگی های لازم با وزرات ورزش و جوانان صورت گرفته و به احتمال زیاد در همین ماه مبارک رمضان پیش رو پاداش ها پرداخت می شود.
رییس فدراسیون جانبازان و معلولان درباره نوع پاداش و اینکه آیا سکه و یا حواله خواهد بود،خاطرنشان کرد: این موضوع بر مبنای تصمیم وزارتخانه است.
وی اضافه کرد: ورزشکاران زیر مجموعه این فدراسیون با کسب 136 مدال رنگارنگ پس از کشورهای چین و کره جنوبی برای نخستین بار در ادوار بازیها به جایگاه سوم دست یافتند و پرداخت پاداش ها در روزهای پیش رو می تواند انگیزه بازیکنان را برای مسابقات انتخابی کسب سهمیه المپیک دوچندان کند، ضمن اینکه بیشتر ورزشکاران در مقایسه با سایر رشته ها، درآمد کمتری دارند و برای فعالیت خود نیازمند هزینه های شخصی هستند.

** بازیکنانم به وظایفشان عمل کردند
سرمربی تیم فوتبال بانوان ذوب آهن گفت: بازیکنانم به وظایفشان در زمین درست عمل کردند و توانستیم تیم خوب پالایش گاز ایلام را شکست دهیم.
بیان محمودی بعد از پیروزی مقابل تیم پالایش گاز ایلام افزود: خدا را شکر بازی سختی را مقابل تیم پالایش گاز ایلام بردیم، تیم خوبی است و بازیکنان خوبی دارد که ما توانستیم این تیم را شکست دهیم.
وی اظهارداشت: با تلاش بازیکنان نتیجه به نفع ما رقم خورد و آن چیزی که بازیکنانم انتظار داشتم در زمین انجام دادند.
وی تصریح کرد: تیم ما نسبت به نیم فصل اول 2 نفر از مدافعان خود را به دلیل پارگی رباط و جدا شدن از تیم ازدست داده بود و در دفاع وسط و راست مشکل داشتیم که بازیکنان را جابه جا کردیم و جایگزین ها توانستند آنچه را که به بازیکنان گوشزد کردم درست انجام دهند و بدون اشتباه ظاهر شویم.
محمودی داروی این دید را خوب ذکر کرد و افزود: داوری این دیدار مشکلی نداشت.
فصل جدید لیگ برتر فوتبال بانوان 16 آذرماه سال گذشته با حضور 12 تیم آغاز شد.

** پرداخت پاداش، درخشش در پارالمپیک 2020 را افزایش می دهد
رییس فدراسیون جانبازان و معلولان گفت: پرداخت پاداش وعده داده شده به ورزشکاران، انگیزه آنان را برای کسب سهمیه و درخشش در پارالمپیک 2020 توکیو بیشتر خواهد کرد.
حمیدعلی صمیمی با اشاره به پرداخت نشدن پاداش ورزشکاران افتخارآفرین در پاراآسیایی 2018 جاکارتا، اظهارداشت: هماهنگی های لازم با وزرات ورزش و جوانان صورت گرفته و به احتمال زیاد در همین ماه مبارک رمضان پیش رو پاداش ها پرداخت می شود.
رییس فدراسیون جانبازان و معلولان درباره نوع پاداش و اینکه آیا سکه و یا حواله خواهد بود،خاطرنشان کرد: این موضوع بر مبنای تصمیم وزارتخانه است.
وی اضافه کرد: ورزشکاران زیر مجموعه این فدراسیون با کسب 136 مدال رنگارنگ پس از کشورهای چین و کره جنوبی برای نخستین بار در ادوار بازیها به جایگاه سوم دست یافتند و پرداخت پاداش ها در روزهای پیش رو می تواند انگیزه بازیکنان را برای مسابقات انتخابی کسب سهمیه المپیک دوچندان کند، ضمن اینکه بیشتر ورزشکاران در مقایسه با سایر رشته ها، درآمد کمتری دارند و برای فعالیت خود نیازمند هزینه های شخصی هستند.

** سرانه ورزشی دانش آموزان اصفهانی یک سوم استاندارد کشوری است
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس اصفهان گفت: سرانه ورزشی برای دانش آموزان در این استان یک سوم استاندارد کشور است که برای افزایش این مهم به کمک و مشارکت خیرین نیاز است.
سید مهدی میربد افزود: استاندارد سرانه ورزشی در کشور یک متر مربع به ازای هر دانش‌ آموز و این رقم در استان 33 سانتی متر به ازای هر دانش‌ آموز است.
وی اظهارداشت: در زمان حاضر هفت منطقه آموزش و پرورش در استان فاقد سالن ورزشی سرپوشیده است و 23 منطقه از داشتن زمین ورزشی روباز محروم هستند.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس اصفهان با اشاره به وضعیت و کمبودهای فیزیکی مدارس استان ،بیان کرد : حدود 29 درصد از مناطق استان تراکم دانش‌ آموزی بالای 25 نفر دارد.
وی خاطرنشان کرد: 2 هزار و 70 کلاس درس (بیش از هفت درصد) در استان همچنان دو نوبته اداره می شود.

** فدراسیون ها، روانشناسی ورزشی را برای المپیک2020 جدی بگیرند
استاد دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه تهران گفت: فدراسیون ها، موضوع روانشناسی ورزشی را بعنوان یک مبحث زمینه ای و زیربنایی برای موفقیت ورزشکاران کشورمان در المپیک2020 توکیو جدی بگیرند.
عباسعلی گائینی افزود: فدراسیون ها باید با برگزاری دوره های آموزشی در زمینه روانشناسی ورزشی، مسائل انگیزشی و روانی را برای افزایش حداکثری کارایی ورزشکاران آموزش دهند.
وی اضافه کرد: از الان تا زمان آغاز مسابقات المپیک توکیو، زمان مناسبی باقی مانده است که باید از این روزها به اندازه کافی بهره برد.
وی اضافه کرد: تغذیه درست، خواب کافی و تمرین مناسب، سه ضلع اصلی موفقیت ورزشکاران به شمار می رود و موضوع روانشاسی ورزشی به نوعی زیربنای این سه ضلع است.
این پژوهشگر، خواب کم یا خواب در زمان نامناسب را یکی از چالش های کنونی مردم از جمله ورزشکاران دانست و افزود: کاهش شدید توانایی ها، رفتارهای نامناسب، پرخاشگری و ارائه نکردن تکنیک های مناسب از مشکلاتی است که سبب خواب ناصحیح می شود که این نکته مهم از چشم ورزشکاران و مربیان ما دور مانده است.
گائینی به ضرورت کسب تعداد بیشتر سهمیه در رشته های مختلف نیز اشاره و خاطرنشان کرد: در این راستا باید تلاش کرد، البته حضور نمایندگان کشورمان که شانس زیادی برای مدال آوری دارند باید مد نظر قرار بگیرد.

**ورزشکاران 35 رشته در جام رمضان اصفهان رقابت می کنند
مسوول ورزش محلات اداره کل ورزش و جوانان اصفهان گفت : ورزشکاران 35 رشته در مسابقات ورزشی جام رمضان این استان با عنوان `مولای عرشیان و بانوی قدسیان ` با یکدیگر رقابت می کنند.
محسن رویگری، ایجاد نشاط شادی و انگیزه ورزشکاران ، علاقه مندان و خانواده های آنان را از جمله اهداف برگزاری این مسابقات برشمرد و افزود : این مسابقات در رشته های فوتسال، والیبال، بدمینتون، جودو ،کشتی، گلف ،کاراته، تیراندازی با تفنگ تیراندازی با کمان و برای اولین بار در پنج رشته معلولان شامل بسکتبال سه نفره ، والیبال نشسته، تنیس روی میز، تیراندازی با کمان و رشته بوچیا برگزار می شود.
وی تصریح کرد: مسابقات فوتسال در بخش آقایان با شانزده تیم در سالن دانشگاه اصفهان از شانزده اردیبهشت آغاز شد و تا سیزده خرداد ادامه می یابد.
وی ادامه داد : مسابقات کشتی، کاراته، تکواندو ، کنگ فو و وزنه برداری در 2 بخش دختران و پسران در سالن ورزشی کوثر ملک شهر برگزار می شود.

** قطبی: فاصله نزدیک تیم های فوتبال، رقابت لیگ برتر را سخت کرد
سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان گفت: در جدول رقابت های لیگ برتر فوتبال ایران فاصله تیم ها خیلی بهم نزدیک است و این موضوع رقابت را سخت می کند.
افشین قطبی در نشست خبری قبل از دیدار تیمش مقابل تیم فوتبال ذوب آهن در چهارچوب هفته بیست و نهم لیگ برتر فوتبال ایران در هتلی در اصفهان اظهارداشت: در جدول لیگ برتر فوتبال تیم ها خیلی فاصله با هم ندارند و از این که تیمم فردا با تیم یکی از مربیان جوان لیگ برتر فوتبال فردا بازی دارد و رقابت می کنم افتخارمی کنم.
وی با بیان این که منصوریان سرمربی تیم ذوب آهن برای تیمش روحیه بخش است ، افزود: این مربی انگیزه بالایی دارد و در تیم هایی که سر مربیگری می کند روحیه بازیکنانش را بالا می برد.

** منصوریان: دیدار سختی با فولاد خوزستان داریم
سرمربی تیم فوتبال ذوب آهن اصفهان گفت: دیدار فردا بین تیم های ذوب آهن اصفهان و فولاد خوزستان مهم است و هر دو تیم برای کسب جایگاه ششمیدر لیگ برتر رقابت سختی را خواهند داشت.
علیرضا منصوریان در نشست خبری قبل از دیدار تیمش مقابل تیم فوتبال فولاد خوزستان افزود: دیدار سختی را با تیم خوب فولاد خوزستان در پیش داریم چون هر دو تیم برای به دست آوردن جایگاه ششم لیگ برتر فوتبال رقابت می کنند.
وی با ابزار علاقه به افشین قطبی سرمربی تیم فولاد خوزستان ، بیان کرد: من به این مربی مدیون هستم و در تیم ملی خیلی به من کمک کرد و از علم بالایی برخورداراست و انسان با صداقت وخوبی است.
وی اظهارداشت: افشین قطبی وقتی که سرمربی تیم ملی فوتبال ایران بود به پرچم کشور احترام فوق العاده ای می گذاشت به او خوش‌آمد می‌گویم و امیدوارم میزبان خوبی برای او در اصفهان باشیم.

** تیم فوتبال بانوان سپاهان اصفهان همیاری ارومیه را شکست داد
تیم فوتبال بانوان سپاهان در هفته پانزدهم لیگ برتر فوتبال بانوان کشور با دو گل توانست همیاری ارومیه را در اصفهان شکست دهد.
دیدار تیم های سپاهان اصفهان و همیاری ارومیه در هفته پانزدهم لیگ برتر فوتبال بانوان از ساعت 20:30 دقیقه جمعه شب در ورزشگاه باغ فردوس به میزبانی سپاهان برگزار شد.
در این دیدار که در نیمه اول بدون گل به پایان رسید هر دو تیم برای گلزنی تلاش کردند که سهم سپاهان بیشتر بود ولی بازیکنان از فرصت ها درست بهره نبردند.
نیمه دوم این دیدار در حالی آغاز شد که سپاهان با وجود حملات گسترده خود صاحب پنالتی شد که توسط الهام فرهمند به گل رسید.
تیم سپاهان در ادامه بر حملات خود افزود و در دقیقه آخر پایان بازی نیز توسط هاجر دباغی به گل دوم خود رسید و پیروز این میدان شد.
داوری این دیدار را آسو جواهری، حدیث مهدوی ، سحر بی باک و زهرا معتمدی بر عهده داشتند.

** ذوب آهن ایران به مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا صعود کرد
تیم فوتبال ذوب آهن ایران در دیدار خارج از خانه برابر الزوراء عراق به تساوی دو بر دو رسید و با شایستگی صعود خود به مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا را قطعی کرد.
دیدار تیم های ذوب آهن ایران و الزوراء عراق از ساعت 23 شامگاه سه شنبه از هفته پنجم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در ورزشگاه بین المللی کربلا و با قضاوت «کریشتانا پریرا» از سریلانکا برگزار شد.
در پایان دیداری تماشایی به تساوی دو بر دو رسید تا با رسیدن به امتیاز 11، صعود خود را در فاصله یک هفته مانده به پایان مرحله گروهی، قطعی کند.
شاگردان «علیرضا منصوریان» که عملکرد خوبی در فصل جاری این مسابقات داشته اند در این دیدار نیز کار را با در اختیار داشتن توپ و میدان آغاز کردند.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/96655/مهم-ترین-رویدادهای-ورزشی-اصفهان-در-هفته-ای-که-گذشت
بستن   چاپ