پیام سپاهان
امام جمعه اصفهان: توقف برخی از بندهای برجام اقدام خوبی است
شنبه 21 ارديبهشت 1398 - 08:21:11
پیام سپاهان - اصفهان - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان توقف برخی از بندهای برجام به دلیل عملی نشدن طرف های مقابل را اقدامی خوب و مثبت ارزیابی کرد.
به گزارش ایرنا، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در خطبه های نماز جمعه اصفهان با اشاره به بیانیه شورای عالی امنیت ملی و مهلت 60 روزه به اروپا و همچنین توقف قانونی برخی اقدامات برجام، گفت: این اقدام، خوب است و امیدواریم اگر طرف مقابل به عهد خود وفا نکرد بعد از 60 روز، قدم بعدی برداشته شود.
وی به حمله رژیم صهیونیستی به غزه در هفته گذشته اشاره کرد و افزود: شلیک بیش از 600 راکت از سوی فلسطینی ها، رژیم صهیونیستی را ناچار به اعلام پذیرش آتش بس در کمتر از 36 ساعت کرد و این پیروزی نشان داد که گنبد آهنین اسراییل پوشالی است.
امام جمعه اصفهان ادامه داد: امروز به یاری خدا قدرت مقاومت روبه رشد است و پوزه رژیم صهیونیستی که از حمایت های جهانی برخوردار است را به خاک می مالد.
وی خاطرنشان کرد: این خطاب الهی است که نباید از دشمن ترسید بنابراین مومنان از جا به جایی ناو آمریکا که هزینه اش را برخی رژیم های منطقه می دهند، ترسی به دل ندارند.
آیت الله طباطبایی نژاد اضافه کرد: دشمن ناوهای خود را فقط جایی به کار می گیرد که بداند کسی توان پاسخ دادن به آن را ندارد ولی بداند اگر کوچکترین اقدامی کند با پاسخ دهها موشک نظام مواجه خواهد شد زیرا در این مساله اجازه دست برخی مسئولان نیست که امروز و فردا کنند بلکه اجازه دست رهبر انقلاب است.
وی اظهارداشت: قرآن تاکید می کند اگر تقوا و صبر باشد، هیچ هراسی نباید به دل داشت و مقصود از تقوا آن است که اگر جایی کمی احساس کمبود بوجود آمد سریع همدلی و همراهی داشت نه اینکه وقتی شایعه کمبود برخی مسائل بوجود آمد فوری در صف بایستیم.
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان افزود: اگر توکل برخدا و استقامت داشته باشیم، در همه عالم سرافراز خواهیم بود و کسی عیله ما هیچ اقدامی نمی تواند انجام دهد.
وی اظهارداشت: در اوایل انقلاب سلاح نداشتیم و می ترسیدند به ما سلاح بفروشند ولی امروز آن قدر توان دفاعی ما بالاست که می ترسند سلاح های خود را به کسی بفروشیم.
آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به فضیلت های ماه رمضان، بیان کرد: کسی حق ندارد حرمت ماه رمضان را بشکند و با کسانی که حرمت این ماه را می شکنند باید برخورد شود و حتی کسانی که به دلایلی نمی توانند روزه بگیرند حق ندارند در ملا عام روزه خواری کنند.
وی با اشاره به روایاتی در خصوص فضیلت روزه داری، ادامه داد: برترین نوع روزه آن است که تمام اعضا و جوارح انسان روزه باشد.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان با اشاره به سالروز پذیرش ولایت عهدی از سوی امام رضا (ع) گفت: آن حضرت با این اقدام جان بسیاری از شیعیان را حفظ کرد.
وی همچنین به سالروز لغو قانون کاپیتولاسیون اشاره کرد و افزود: امام خمینی (ره) با هشدارهای خود علیه این قانون مبارزه کرد و رسما بعد از انقلاب این قانون حذف شد.
امام جمعه اصفهان همچنین به مجاهدت های حضرت خدیجه اشاره کرد و سالروز رحلت ایشان را به مسلمان تسلیت گفت.
7134/ 2093

http://www.sepahannews.ir/fa/News/96659/امام-جمعه-اصفهان--توقف-برخی-از-بندهای-برجام-اقدام-خوبی-است
بستن   چاپ