پیام سپاهان
مهم ترین رویدادهای خبری اصفهان در هفته ای که گذشت
شنبه 21 ارديبهشت 1398 - 08:21:14
پیام سپاهان - اصفهان- رفع مشکلات اقتصادی نیازمند نیروهای کارآمد و خلاق است، 174 نقطه حادثه خیز سیلابی در اصفهان وجود دارد و 8 موسسه و صندوق قرض الحسنه در اصفهان کلاهبرداری کردند از مهم ترین رویدادهای خبری اصفهان در هفته گذشته بود.
نماینده مردم شهرستان های گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی گفت: اکنون برای برون رفتن از مشکلات اقتصادی، رفع معضل بیکاری و اشتغال در کشور، نیازمند نیروهای کارآمد، توانمند و خلاق با کمک همه دست اندرکاران هستیم.
علی بختیار در آیین تجلیل از جمعی از معلمان نمونه آموزش و پرورش در دبیرستان دخترانه فاطمه زهرا(س) گلپایگان بمناسبت گرامیداشت هفته معلم افزود: معلمان نماد رشد، شکوفایی، خلاقیت، توسعه فرهنگی و تحول در جامعه هستند و توجه به جایگاه آنان ضروری است.
وی اظهارداشت : در همه جوامع حسب مطالعات انجام شده شرط توسعه اقتصادی را توسعه فرهنگی و توسعه سرمایه بزرگی بنام سرمایه نیروی انسانی می دانند که از همه منابع طبیعی، نفتی، زیرزمینی و رو زمینی بالاتر است.
** 18طرح عمرانی و خدماتی در شاهین شهر افتتاح شد
18 طرح عمرانی و خدماتی شهرداری شاهین شهر با صرف بالغ بر 2 هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار روز یکشنبه با حضور استاندار اصفهان به بهره برداری رسید.
احداث کانال هدایت آب های سطحی، ساماندهی خیابان شیخ بهایی، زیرسازی و آسفالت کوی کارمندان، بازسازی قنوات سطح شهر، ایستگاه پمپاژ و انتقال پساب، سرویس بهداشتی، خیابان کشی و آسفالت معابر، فرهنگسرا و ورزشگاه مسکن مهر از جمله این طرحهاست که با حضور عباس رضایی افتتاح شد.
مجتمع تجاری خدماتی و تفریحی قلب شهر، از مهمترین این طرح ‌هاست که در زمینی به وسعت 24هزار مترمربع با صرف بالغ بر 2 هزار و 200میلیارد ریال اعتبار احداث شده است.
** مسئولان محلی به رونق گردشگری در بخش های استان اصفهان کمک کنند
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان گفت: مسئولان محلی و تشکل های مردم نهاد به رونق گردشگری در بخش های مختلف استان کمک کنند.
محسن یارمحمدیان افزود : نوروز امسال ستاد هماهنگی سفر استان در توزیع مسافر به شهرستان موفق و دستاوردهای خوبی را به دست آورد که باید این روند در طول سال ادامه داشته باشد.
وی با اشاره به این که در گذشته تنها 30 درصد از مسافران استان به شهرستان ها سفر می کردند، اظهارداشت: نوروز امسال این جمعیت به بیش از 50 درصد افزایش یافت که دستاورد خوبی در حوزه گردشگری بود.
** پروفسور سامرلند 12کودک را در اصفهان جراحی می کند
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: در سفر سه روزه پروفسور برایان سامرلند پزشک بیمارستان کودکان لندن به اصفهان دست کم 25 کودک مبتلا به بیماری شکاف لب و کام معاینه و 12 نفر جراحی می شوند.
حسین ابدالی در حاشیه نشست پزشکان متخصص شکاف لب با حضور پروفسور سامرلند از انگلیس در دانشگاه علوم پزشکی افزود: این کودکان از استان های اهواز، زنجان، اصفهان و دیگر استان های اطراف برای معاینه توسط پروفسور سامرلند و تیم شکاف لب و کام دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به این استان سفر کردند.
وی با بیان اینکه بیماری شکاف لب و کام مورد کم لطفی قرار گرفته است، بیان کرد: به دلیل اهمیت این بیماری و درگیر شدن فک و صورت، دهان، دندان، گوش تیمی متشکل از 14 متخصص برای بررسی و درمان این بیماری در دانشگاه علوم پزشکی فعالیت می کنند.
** 53 گروه دامپزشکی بر فراورده های دامی اصفهان نظارت می کنند
مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان گفت: 53 گروه ثابت و سیار دامپزشکی برای اجرای طرح تشدید نظارت بهداشتی بر فرآورده‌های خام دامی استان، در ماه مبارک رمضان فعال خواهند بود.
شهرام موحدی با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان افزود: طرح تشدید نظارت دامپزشکی بر فرآورده‌های خام دامی از پانزدهم اردیبهشت در کل کشور و همزمان در استان اصفهان آغاز شده است و تا هفدهم خرداد ماه ادامه خواهدداشت.
وی گفت: اکیپ‌های ثابت و سیار دامپزشکی در این ماه با برنامه‌ریزی منظم، از کشتارگاه‌های دام و طیور و مراکز تهیه، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی بازدید خواهند کرد.
** کمیته راهبری طرح چهارباغ اصفهان تشکیل شد
مدیرکل حفظ و احیا بناها، بافت ‌ها و محوطه‌ های تاریخی سازمان میراث فرهنگی کشور از تشکیل کمیته راهبری طرح چهارباغ اصفهان با هدف بررسی و اجرای بهترین راه حل ها برای ساماندهی و حفظ این اثر تاریخی خبر داد.
هادی احمدی افزود: نمایندگانی از سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری، اداره کل حفظ و احیا بناها، بافت ‌ها و محوطه‌ های تاریخی سازمان میراث فرهنگی کشور، شهرداری و میراث فرهنگی اصفهان، ناظران میراث، در این کمیته حضور خواهند داشت.
وی خاطرنشان کرد: طبق گزارش همکاران ما در میراث فرهنگی اصفهان بطور تقریبی در بیش از 80 درصد خیابان چهارباغ حدفاصل ارگ جهان‌ نما تا خیابان آمادگاه، باستان شناسی و کاوش ها وضعیت روشن است، اما یک بخش تاریک از لحاظ کمبود اطلاعات و کاوش ها وجود دارد و بر همین اساس باستان شناسان این محدوده ها را کاوش و رصد و بررسی خواهند کرد و گزارش ارایه می کنند.
** 174 نقطه حادثه خیز سیلابی در اصفهان وجود دارد
مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان گفت: 174 نقطه پرخطر و حادثه خیز سیلابی استان در مسیل رودخانه وجود دارد که باید اقدام لازم برای مدیریت آن صورت بگیرد.
منصور شیشه فروش در شورای هماهنگی مدیریت بحران استان در استانداری افزود: این نقاط شامل120 نقطه تقاطعی پرخطر در رودخانه و 54 سازه پرخطر در مسیر سیلاب است که در محدوده 12 شهرستان قرار دارند.
وی گفت: سه هزار کیلومتر رودخانه در استان وجود دارد که رعایت حریم رودخانه و لایروبی مسیل ها در برخی مناطق بدرستی انجام نشده است.
مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان یادآور شد: خسارت های پس از وقوع سیل در کشور ناشی از رعایت نشدن حریم رودخانه ها و لایروبی نشدن مسیل ها بود.
وی بیان کرد: با توجه به مسائل سیل در کشور، تاکنون 20 جلسه تخصصی در استان تشکیل شده است.
** میزان بارش ها در کوهرنگ 229 درصد افزایش یافت
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اصفهان گفت: از ابتدای مهرماه سال 97 تا روز شانزدهم اردیبهشت امسال حجم بارش های در کوهرنگ ( چلگرد) به 2 هزار و 125 میلی متر رسید که نسبت به دوره مشابه سال قبل 229درصد رشد نشان می ‌دهد.
مسعود میرمحمد صادقی افزود: این مقدار بارندگی نسبت به میانگین دوره‌ های مشابه درازمدت (یکهزار و 370 میلی‌متر) 55 درصد رشد داشت.
وی سال گذشته را کم بارش ترین سال در دوره آبی اعلام و اضافه کرد: آب ذخیره شده سد زاینده رود به 615 میلیون متر مکعب رسید که حدود 50 درصد کل گنجایش آن است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اصفهان اظهارداشت: سال گذشته در این روزها بالغ بر 211 میلیون متر مکعب آب پشت سد زاینده رود ذخیره شده بود و امسال با توجه به بارش های اخیر این میزان افزایش یافته است.
وی با اشاره به این که مقدار ذخیره سد در متوسط بلند مدت 966 میلیون متر مکعب بود، بیان کرد: حجم آب ورودی به سد زاینده رود از ابتدای سال آبی( اول مهرماه 97) تاکنون به حدود یک میلیارد متر مکعب رسیده که این مقدار سال گذشته 270 میلیون متر مکعب و در بلند مدت 853 میلیون متر مکعب بوده است.
** علت حادثه اسیدپاشی در شاهین شهر، خانوادگی است
فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر و میمه به وقوع یک مورد اسیدپاشی در این شهرستان اشاره کرد و گفت: موضوع این حادثه خانوادگی گزارش شده است.
سرهنگ حسین بساطی افزود: در این حادثه که صبح امروز به خاطر مشکلات خانوادگی روی داد، مردی اقدام به پاشیدن مقدار کمی اسید به همسر خود کرده بود.
وی اظهارداشت: در این حادثه زن بصورت جزیی آسیب دید و بلافاصله به بیمارستان منتقل شد.
فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر و میمه افزود: پلیس برای دستگیری متهم با هماهنگی مراجع قضایی وارد عمل شده و سرنخ هایی بدست آورده است.
سرهنگ جواد درستکار رییس مرکز اطلاع ‌رسانی فرماندهی انتظامی اصفهان دقایق قبل اعلام کرد فرد اسیدپاش حوالی ساعت 14 امروز دستگیر شده است.
به گفته وی در این حادثه صورت 2 زن آسیب دیده است.
** حمایت از استارت آپ ها رونق تولید و اشتغال را به همراه دارد
رییس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و اصل 44 مجلس شورای اسلامی گفت: حمایت از استارت آپ رونق تولید، بهبود فضای کسب و کار و اشتغالزایی را به همراه خواهد داشت.
حمیدرضا فولادگر افزود: اگرچه شرایط تحریم و فشارهای اقتصادی وضعیت تولید و کسب و کار را با اختلال روبه رو کرده است، اما استارتاپ ها که بیشتر مبتنی بر دانش و فناوری های روز فعالیت می کنند می توانند سبب بهبود اوضاع بخصوص رفع بیکاری شوند.
این نماینده مردم اصفهان در مجلس ، جذب سرمایه و گسترش در زمان کم را از مزایای استارت آپ ها برشمرد و اظهارداشت: فناوری اطلاعات و ارتباطات مورد توجه تمامی کشورهاست و همین امر می تواند به جذب سرمایه گذاران کمک کند.
** 8 موسسه و صندوق قرض الحسنه در اصفهان کلاهبرداری کردند
هشت مؤسسه و صندوق قرض الحسنه غیرمجاز در استان اصفهان اقدام به کلاهبرداری از متقاضیان با وعده پرداخت سود و وام کم بهره کردند تاکنون هشت نفر آنها دستگیر شدند.
رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس اصفهان اظهار داشت: این موسسه ها فاقد مجوزهای لازم از بانک مرکزی بودند و در مجموع 517 میلیارد ریال از مردم کلاهبرداری کردند.
سرهنگ جواد درستکار افزود: این مراکز که شامل پنج موسسه و سه صندوق قرض الحسنه بودند در قالب پرداخت سود بالا و وام با بهره پایین، سرمایه های مردم را جذب می کردند.
وی با بیان اینکه شکایت هایی از سوی مردم از موسسه ها و صندوق های مذکور گزارش شد، گفت: در این پرونده تاکنون هشت نفر دستگیر و پرونده آنها تحویل مقام های قضایی شد.
** 150 میلیون مترمکعب سیلاب در بندهای خاکی اصفهان استحصال شد
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری اصفهان گفت: 150 میلیون مترمکعب سیلاب امسال در بندهای خاکی این استان استحصال و از خسارت به عرصه های طبیعی و مناطق مسکونی جلوگیری شد.
محمدحسین شاملی افزود : طرح های آبخیزداری در نزدیک به یک میلیون 800 هکتار از اراضی ملی استان اجرا شده که نقش موثری در پیشگیری از خسارت سیل و فرسایش خاک داشته است.
وی بیان کرد: این طرح ها در کنترل سیلاب های امسال بسیار موثر بود و فرسایش خاک را به حداقل رساند و همچنین از گل آلود شدن آب سدها جلوگیری کرد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری اصفهان با اشاره به نگهداری سیلاب ها در بندهای خاکی، تصریح کرد: نگهداری آب در این بندها باعث نفوذ آن به زمین و تقویت سفره های زیر زمینی شد و مردم از این اتفاق رضایت داشتند.
** خوزستان دارای بیشترین سهم مهاجرت به استان اصفهان است
رییس گروه آمارهای ثبتی سازمان مدیریت و برنامه ریزی اصفهان گفت: در دهه‌های اخیر بیشترین تعداد مهاجران بین استانی به ترتیب از خوزستان، چهارمحال و بختیاری، تهران و فارس وارد اصفهان شده‌اند.
مهاجرت عبارت از حرکت فرد و یا گروهی از افراد از یک سرزمین به سرزمینی دیگر است که برای رسیدن به شرایط مطلوب‌تر زندگی در مقصد و یا احتراز از شرایط نامطلوب زندگی در مبداء جریان می ‌یابد و یکی از عوامل اصلی تغییر و تحول جمعیت است.
سید علی قرشی نوش‌آبادی افزود: بیشترین سهم مهاجرت‌های بین‌استانی به اصفهان مربوط به سال‌های 55 تا 65 بود که بیش از 44 درصد واردشدگان به اصفهان از استان خوزستان (به دلیل جنگ تحمیلی) و در مجموع 77.4 درصد آنان از چهار استان مذکور بودند.
** مردم اصفهان در حمایت از بیانیه شورای عالی امنیت ملی راهپیمایی کردند
راهپیمایی قشرهای مختلف مردم و مسوولان استان اصفهان در حمایت از تصمیم رئیس جمهوری و بیانیه شورایعالی امنیت ملی در مورد تعهدات برجام روز جمعه در شهرستان های استان برگزار شد.
در این راهپیمایی که همزمان با سراسر کشور بعد از اقامه نمازجمعه برگزار شد، مردم استان اصفهان با سردادن شعارهایی در محکومیت آمریکا در خروج از برجام و اعمال تحریم های یکجانبه علیه ملت ایران، از کشورهای اروپایی خواستند تعهدات خود نسبت به برجام را عملیاتی کنند.
آنها همچنین با سردادن شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر انگلیس و این همه لشکر آمده؛ به عشق رهبر آمده از امریکا به عنوان دشمن شماره یک ملت ایران نامبردند و از سربازان عرصه دیپلماسی کشور خواستند با افزایش تحرکات دیپلماسی خود با دفاع از منافع ملی مانع تحقق اهداف آمریکا شوند.
** امام جمعه اصفهان: توقف برخی از بندهای برجام اقدام خوبی است
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان توقف برخی از بندهای برجام به دلیل عملی نشدن طرف های مقابل را اقدامی خوب و مثبت ارزیابی کرد.
آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در خطبه های نماز جمعه اصفهان با اشاره به بیانیه شورای عالی امنیت ملی و مهلت 60 روزه به اروپا و همچنین توقف قانونی برخی اقدامات برجام، گفت: این اقدام، خوب است و امیدواریم اگر طرف مقابل به عهد خود وفا نکرد بعد از 60 روز، قدم بعدی برداشته شود.
وی به حمله رژیم صهیونیستی به غزه در هفته گذشته اشاره کرد و افزود: شلیک بیش از 600 راکت از سوی فلسطینی ها، رژیم صهیونیستی را ناچار به اعلام پذیرش آتش بس در کمتر از 36 ساعت کرد و این پیروزی نشان داد که گنبد آهنین اسراییل پوشالی است.
امام جمعه اصفهان ادامه داد: امروز به یاری خدا قدرت مقاومت روبه رشد است و پوزه رژیم صهیونیستی که از حمایت های جهانی برخوردار است را به خاک می مالد.
9913/6026/

http://www.sepahannews.ir/fa/News/96662/مهم-ترین-رویدادهای-خبری-اصفهان-در-هفته-ای-که-گذشت
بستن   چاپ