پیام سپاهان
سرما 7370 میلیارد ریال به باغ های اصفهان خسارت زد
شنبه 21 ارديبهشت 1398 - 08:21:15
پیام سپاهان - اصفهان- قائم مقام سازمان جهاد کشاورزی اصفهان گفت: سرمازدگی محصولات کشاورزی این استان هفت هزار و 370 میلیارد ریال برآورد شده است.
مهرداد مرادمند روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود : بیش از 29 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان اصفهان معادل 35 درصد بر اثر سرمای شدید دچار خسارت شده اند.
وی بیان کرد: محصولات گیلاس، آلبالو، بادام، سیب، زردآلو، انگور و گل محمدی بیشترین خسارت را دیدند که این باغ ها در شهرستان های سردسیر خوانسار، دهاقان، سمیرم، تیران و نجف آباد قرار دارد.
قائم مقام سازمان جهاد کشاورزی اصفهان با بیان این که پیش بینی برخی از تمهیدات در پیشگیری از این خسارت موثر است، تصریح کرد: روشن کردن آتش و ایجاد گرما و آبیاری درختان برای کاهش خسارت در برخی از مناطق کارساز است.
وی با بیان این که خسارت های احتمالی برای حوزه کشاورزی وجود دارد، خاطرنشان کرد: برای کاهش این خسارت ها به کشاورزان بیمه محصولات بسیار کارگشاست که نیمی از باغ های استان تحت پوشش خدمات بیمه ای قرار گرفتند که این شرکت ها خسارت های وارده به کشاورز را جبران می کنند.
اراضی کشاورزی اصفهان حدود 563 هزار هکتار معادل 3.5 درصد از مساحت این استان است که با توجه به محدودیت های منابع آب در سال های اخیر، تنها حدود 290 هزار هکتار آن تحت کشت زراعی و باغی قرار می گیرد.
از 564 هزار هکتار اراضی دارای قابلیت کشاورزی در سال زراعی 96- 97 حدود 210 هزار هکتار به کشت محصولات زراعی اختصاص دارد که 190 هزار هکتار آن مربوط به زراعت آبی و 20 هزار هکتار مربوط به زراعت دیمی است.
افزایش بارشها در سال زراعی جاری موجب افزایش سطح زیر کشت و کسب درآمد برای کشاورزان شده است.
7131/6026/

http://www.sepahannews.ir/fa/News/96664/سرما-7370-میلیارد-ریال-به-باغ-های-اصفهان-خسارت-زد
بستن   چاپ