پیام سپاهان
معاون وزیر نیرو:
نیروگاه های خورشیدی در نقاط کویری مرکزی ایران راه اندازی می شود
شنبه 21 ارديبهشت 1398 - 08:21:16
پیام سپاهان - کاشان - معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با اشاره به تعداد بالای روزهای آفتابی در شهرهای حاشیه کویر مرکزی کشور گفت: نیروگاه های خورشیدی در شهرهای حاشیه نقاط کویری مرکزی ایران راه اندازی خواهد شد.
همایون حائری شامگاه پنجشنبه در حاشیه همایش طلیعه اختران کویر در آران و بیدگل در گفت و گو با ایرنا افزود: بر اساس آمارهای ارائه شده در شهرستان های کاشان و آران و بیدگل، بیش از 300 روز در سال تابش آفتاب داریم که این مهم ظرفیت بسیار بالایی جهت استفاده از انرژی های تجدیدپذیر به ویژه خورشید ایجاد کرده است.
وی بیان کرد: سه کیلو وات به ازای هر مترمربع تابش خورشید در این منطقه می توان برق تولید کرد که اگر این مقدار در وسعت کل منطقه ضرب شود، عدد بسیار بالایی در تولید برق به دست می دهد که از این رو به دنبال آغاز طرح های نیروگاهی مرتبط هستیم.
معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی اضافه کرد: همچنان که ستارگان درخشان این شهرستان های کویری می تواند به رشد اقتصاد منطقه کمک کند، وجود نیروگاه های خورشیدی هم می تواند اقتصاد منطقه را تضمین کند.
وی تاکید کرد: وزارت نیرو نیز برنامه های خوبی برای ایجاد نیروگاه های خورشیدی در این مناطق در نظر گرفته تا با کمک بخش خصوصی بتواند ظرفیت های خوبی ایجاد کند.
حائری در ادامه با اشاره به وجود آلودگی های نوری در منطقه های کاشان و آران و بیدگل عنوان کرد: با توجه به طرح های توسعه رصدخانه ها وزارت نیرو برنامه دارد تا با استفاده از لامپ های ال ای دی در مبلمان شهری، ترکیب زیبایی بین روشنایی خود شهرها و رصد ستارگان درخشان ایجاد کند.
به گزارش ایرنا، ظرفیت نصب شده نیروگاه های برق کشور افزون بر 80 هزار مگاوات است که از این میزان 700 مگاوات سهم نیروگاه های تولیدکننده انرژی های تجدیدپذیر می باشد.
همایش طلیعه اختران کویر به مناسبت گرامیداشت هفته جهانی نجوم و در راستای معرفی ویژگی ها و آسمان پرستاره کویر، ترویج کسب و کارهای فضاپایه و شناساندن جذابیت ها و ناشناخته های دانش ستاره شناسی به میزبانی فرمانداری آران و بیدگل برگزار شد.
شهرستان کویری آران و بیدگل با جمعیت افزون بر 103 هزار نفر در فاصله نزدیک به 6 کیلومتری کاشان و 215 کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.
7472/8123

http://www.sepahannews.ir/fa/News/96665/نیروگاه-های-خورشیدی-در-نقاط-کویری-مرکزی-ایران-راه-اندازی-می-شود
بستن   چاپ