پیام سپاهان
ظرفیت نیروگاه های برق کشور به 81 هزار مگاوات می رسد
شنبه 21 ارديبهشت 1398 - 08:21:20
پیام سپاهان - کاشان - معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: ظرفیت نصب شده نیروگاه های برق کشور امسال با تکمیل طرح های در دست اجرا به نزدیک 81 هزار مگاوات خواهد رسید.
به گزارش ایرنا، همایون حائری عصر پنجشنبه در جمع خبرنگاران کاشان افزود: همکاران وزارت نیرو در کنار طرح های جدید، در بخش تعمیرات نیروگاهی نیز اقدام های لازم را انجام دادند تا برای فصل پیش رو آمادگی داشته باشیم و امید می رود با مصرف منطقی و درست مردم بتوانیم این تابستان را به خوبی پشت سر بگذاریم.
وی در ارتباط با صادرات برق نیز تشریح کرد: صادرات برق ما در تابستان به یکهزار و 700 تا یکهزار و 800 مگاوات می رسد و وارادت نیز 400 مگاوات است که البته این تبادل از جمله در طول روز تغییراتی دارد.
معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی اضافه کرد: ایران با همه کشورهایی که مرز خاکی دارد، ارتباط الکتریکی داشته و در نتیجه صادرات و واردات برق هم برقرار است که این تبادل انرژی موجب می شود تا از نظر اقتصادی بتوانیم برق را در شرایط بهتری استفاده کرده و هم پایداری برق کشورهای منطقه را قوی تر کنیم.
700 مگاوات از برق تولیدی در کشور سهم نیروگاه های تولیدکننده انرژی های تجدید پذیر است.
وی در ادامه با اشاره به سفر خود به شهرستان کاشان عنوان کرد: چند طرح بخش برق به ویژه توزیع بازدید شد که از جمله برداشتن خط 63 کیلو ولتی بود که از روی واحدهای مسکونی می گذشت.
حائری بیان کرد: در این طرح که تکمیل شده و به زودی مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت، از کابل های زیرزمینی استفاده شده است.
وی ادامه داد: برخی طرح ها در بخش انتقال، افزایش ظرفیت پست های انتقال و به مدار آوردن ترانس های جدید نیز داریم که با همکاری نماینده مردم شهرستان های کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی، در دست پیگیری می باشد.
معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی همچنین یادآور شد: اوج مصرف برق کاشان در تابستان سال گذشته به 330 مگاوات می رسید که با تکمیل طرح های نیروگاهی از جمله بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی کاشان در انتهای سال گذشته و نیروگاه زواره، در مجموع ظرفیت نصب شده به یکهزار مگاوات می رسد که سه برابر میزان مصرف است.
به گزارش ایرنا، تابستان سال گذشته در نتیجه افزایش مصرف برق خاموشی هایی را در کشور شاهد بودیم که بر اساس قول مسوولان، در صورت همراهی مردم و صرفه جویی در زمان اوج مصرف، امسال این خاموشی ها به میزان بسیار زیادی کاهش خواهد یافت.
بازدید از یک واحد تولیدی، حضور در همایش نجوم و شرکت در جلسه های اداره برق کاشان و فرمانداری آران و بیدگل از برنامه های سفر چند ساعته معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی به منطقه شمال استان اصفهان می باشد.
منطقه کاشان در فاصله نزدیک به 200 کیلومتری شمال اصفهان 184 هزار و 242 مشترک برق دارد که از این شمار 151 هزار و 132 خانگی، 22 هزار و 888 تجاری، 6 هزار و 550 عمومی، 2 هزار و 95 صنعتی و یک هزار و 557 مشترک بخش کشاورزی هستند.
6136/8123

http://www.sepahannews.ir/fa/News/96670/ظرفیت-نیروگاه-های-برق-کشور-به-81-هزار-مگاوات-می-رسد
بستن   چاپ