پیام سپاهان
برگزاری اولین مسابقات ملی پلتفرم‌های سخت افزاری در اصفهان
شنبه 21 اردیبهشت 1398 - 3:41:18 PM
ایسنا
پیام سپاهان- علی بهلولی  با اعلام این خبر، اظهار کرد: شرکت‌کنندگان در این رقابت در قالب دو پلتفرم FPGA، Arduino UNO به مبارزه با یکدیگر خواهند پرداخت.

وی هدف از برگزاری این مسابقه را ایجاد فضای خودباوری، اعتماد به نفس و کسب تجربه برای شرکت کنندگان اعلام کرد و گفت: به دلیل حضور دانشگاه‌های مختلف در این رقابت، امکان کسب تجربه در فضای رقابتی برای دانشجویان شرکت کننده فراهم است و انگیزه دادن به دانشجویان در قالب رقابت موجب ایجاد شور در دانشجویان می‌شود.

عضو هیات علمی دانشکده مهندسی کامپیوتر تصریح کرد: همچنین تجربه همکاری با گروه های رباتیکی مختلف بستر مناسبی  برای سریعتر انجام شدن پروژه های رباتیکی فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه پلتفرم سخت افزاری به روش‌های مختلف پیاده سازی یک سیستم دیجیتال گفته می شود، تصریح کرد: این پلت فرم‌ها یا بر روی کامپیوتر، گوشی موبایل یا بردهای تخصصی اجرا می‌شود.
 
دبیر "اولین دوه ملی مسابقات نبرد پلتفرم‌های سخت افزاری فوتبال کاغذی" در توضیح روند اجرای مسابقه گفت: بازی به این صورت است که دو تیم شرکت کننده در مقابل هم می‌نشینند و زمین بازی بر روی کامپیوتر نمایش داده می‌شود. 

وی خاطرنشان کرد: برنامه‌ها از قبل نوشته و الگوریتم‌های بازی پیاده سازی شده و تیم‌ها باهم مسابقه می‌دهند. برنده بازی کسی است که بتواند توپ را به داخل دروازه حریف برساند. اگر بازیکنی به نقطه ای برسد که نتواند حرکت مجازی انجام دهد بازنده خواهد بود.

بهلولی اظهار کرد: تیم‌ها در روز مسابقه بر اساس قرعه کشی انتخاب و مانند بازی های فوتبال گروه بندی می‌شوند و در نهایت سه تیم به عنوان برنده در هر یک از پلتفرم‌ها انتخاب می‌شود. به شرکت کنندگان گواهی حضور در این دوره اعطا و جوایز نقدی برای برندگان در نظر گرفته شده است.

دبیر "اولین دوه ملی مسابقات نبرد پلتفرم‌های سخت افزاری فوتبال کاغذی" در خصوص تیم های شرکت کننده در این رقابت گفت: 25 تیم از دانشگاه‌های مختلف از جمله هرمزگان، صنعتی اصفهان، صنعتی شریف، شهید بهشتی، همدان و ... حضور خواهند داشت و در مجموع میزبان 60 شرکت کننده خواهیم بود.

وی تاکید کرد: دانشجویان گروه های برق، کامپیوتر و مهندسی پزشکی می‌توانند در این رقابت شرکت کنند. پلتفرم سخت افزاری در این سه رشته تعریف شده و هر رشته ای که الکترونیک داشته باشد، در این مسابقه می توانند شرکت کنند.

بهلولی افزود: هیچگونه محدودیت سنی و جنسی برای شرکت در این رقابت وجود نداد. دانشجویان سه مقطع تحصیلی امکان حضور در این رقابت را دارند. با این وجود رقابت Arduino UNO مختص دانشجویان سال اول و دوم است تا انگیزه ای برای دانشجویان جدید باشد.

دبیر "اولین دوه ملی مسابقات نبرد پلتفرم‌های سخت افزاری فوتبال کاغذی" تصریح کرد: تیم ها در قالب دو یا سه نفر  از قبل الگوریتم ها را کدنویسی کرده و در  روز بازی به رقابت می‌پردازند. رقابت تیم‌ها گاهی زیر یک دقیقه به نتیجه می رسد.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/96681/برگزاری-اولین-مسابقات-ملی-پلتفرم‌های-سخت-افزاری-در-اصفهان
بستن   چاپ