پیام سپاهان
بین المللی شدن اهداف دانشگاه صنعتی اصفهان است
یکشنبه 22 اردیبهشت 1398 - 10:30:48 AM
ایرنا
پیام سپاهان- سید محمود مدرس هاشمی افزود : ذیل این هدف، دانشگاه صنعتی اصفهان اهداف دیگری را دنبال می کند که یکی از این اقدام ها برقراری همکاری با یکی از کشورهای پیشرفته در حوزه علم و فناوری بود.
وی بیان کرد: این هدف را سه سال قبل با جدیت دنبال کردیم و توانستیم با دانشگاه های سوئیس که از کشورهای پیشرفته اروپایی می باشد، ارتباط برقرار کنیم.
رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان ادامه داد: در پی این اقدام، حدود 2 سال قبل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دانشگاه اصفهان را بعنوان مرکز هماهنگ کننده همکاری های علمی ایران با سوئیس انتخاب کرد و این نقطه عطفی برای شتاب بخشیدن به توسعه ارتباط با دانشگاه های سوئیس و اروپا شد.
مدرس هاشمی با اشاره به این که توسعه همکاری های علمی و ارتباط دانشگاه های ایران با مراکز دانشگاهی و علمی سوئیس بیشتر شد، گفت: یکی از برنامه های ما بعنوان هماهنگ کننده همکاری های علمی ایران و سوئیس برگزاری همایش های مشترک است.
وی اظهارداشت: همکاری دانشگاه صنعتی اصفهان با دانشگاه های سوئیس در زمینه های مختلف
در حال انجام است و در آینده شاهد نتایج این همکاری ها خواهیم بود.
رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان با اشاره به اینکه حمل و نقل ریلی از نیازهای مهم کشور است، گفت: برای استفاده از تجربیات دانشمندان سوئیسی و ارائه خلاقیت های دانشجویان و استادان دانشگاه های ایران، همایش بین المللی در حوزه حمل و نقل ریلی را 12 اردیبهشت با حضور دانشمندان و کارشناسان سوئیسی در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار کردیم.
وی اضافه کرد : پس از 2 سال فعالیت توانستیم این همایش بین المللی را برگزار کنیم.
مدرس هاشمی ادامه داد: در بخش تحقیقات فیزیک با آزمایشگاه سرن ارتباط برقرار کرده ایم و مذاکرات اولیه برای عضویت در این آزمایشگاه را آغاز کرده ایم.
سرن (CERN) یا سازمان اروپایی پژوهش‌ های هسته‌ ای، بزرگ‌ترین آزمایشگاه فیزیک ذره ‌ای جهان است که در سال 1954 میلادی در بخش شمال‌ شرقی شهر ژنو در کشور سوئیس در مجاورت مرز فرانسه ایجاد شد و در حال حاضر 20 کشور اروپایی عضو این سازمان هستند.
رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان که میز همکاری های علمی ایران و سوئیس در آن قرار دارد، اضافه کرد: میز سوئیس در دانشگاه صنعتی اصفهان همکاری های خود را با دانشگاههای سوئیس در حوزه های دیگر از جمله در بخش های آب و محیط زیست آغاز کرده است و در این راستا اوخر خرداد 15 نفر از اساتید دانشگاههای کشور برای شرکت در همایش فناوری محیط زیست که به میزبانی یکی از دانشگاههای سوئیس برگزار می شود، به این کشور سفر خواهند کرد.
دانشگاه صنعتی اصفهان در سال 2017 میلادی همکاری های پژوهشی را با دانشگاه های ETH و EPFL و UZH سوئیس آغاز کرد.
در پی همکاری های پژوهشی دانشگاه صنعتی اصفهان با دانشگاه های سوئیس، مرکز همکاری های علمی بین المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دانشگاه صنعتی اصفهان را به عنوان مرجع ملی در برقراری ارتباط با کشور سوئیس (Swiss National Contact Point) به دانشگاه های ایران معرفی کرد.
دانشگاه صنعتی اصفهان حدود 10 هزار دانشجو، 500 عضو هیات علمی، 13 دانشکده و هشت پژوهشکده دارد و به عنوان یکی از دانشگاه های برتر کشور مطرح است.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/96685/بین-المللی-شدن-اهداف-دانشگاه-صنعتی-اصفهان-است
بستن   چاپ