پیام سپاهان
چاه جدیدی در مجاورت گاوخونی حفر نمی‌شود
یکشنبه 22 اردیبهشت 1398 - 10:45:25 AM
ایسنا
پیام سپاهان- در روزهای اخیر خبری مبنی بر صدور پروانه حفر چاه جدید در مجاورت تالاب بین‌المللی گاوخونی در شبکه های اجتماعی منتشر شد که روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان روز گذشته (21 اردیبهشت ماه)، با تکذیب این خبر، برای تنویر افکار عمومی توضیحی را ارائه کرد.

در این توضیح با تأکید بر اینکه فقط تغییر محل حفر چاه اتفاق افتاده است، اعلام شده است: به استناد ماده 27 قانون توزیع عادلانه آب مالک این چاه نسبت به خرید یک حلقه چاه کشاورزی فعال در منطقه بن رود اقدام کرده است و چاه اولیه پس از حفاری چاه جدید پر و مسدود شده و چاه جدیدی در این منطقه حفر نمی شود.

در ادامه این توضیح آمده است: چاه مذکور پس از طی مراحل قانونی مجوز تغییر محل را از مراجع قضایی دریافت کرد و علاوه بر مجوز تغییر محل و مجوز تغییر نوع مصرف از کشاورزی به خدماتی را دریافت کرده است. بر این اساس ضمن اینکه چاه اولیه با کاربری کشاورزی بوده و چاه جدید برای مصارف خدماتی و دبی بهره برداری از آن به مراتب کمتر از چاه اولیه است، بنابراین به صورت منطقی قسمتی از دبی در حال بهره برداری از چاه اولیه به آبخوان برمی گردد.

شرکت آب منطقه ای اصفهان بنا بر نظر تخصصی کارشناس این شرکت، تاکید کرد: این تغییرات در نهایت باعث تقویت آبخوان خواهد شد.

همچنین روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با تقدیر از مدیر شبکه های اجتماعی در خصوص حساسیت به مسائل و مشکلات آبی استان یاد آور شد به منظور هم‌افزایی بیشتر صحت اخبار مرتبط با این شرکت را از طریق این دفتر پیگیری کنند تا در فضای مجازی اخبار موثق منتشر شوند و افکار عمومی با شایعه‌ها درگیر نشوند.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/96692/چاه-جدیدی-در-مجاورت-گاوخونی-حفر-نمی‌شود
بستن   چاپ