پیام سپاهان
کلیات تشکیل استان اصفهان شمالی تصویب شد
دوشنبه 23 اردیبهشت 1398 - 9:07:24 AM
ایسنا
پیام سپاهان- سید جواد ساداتی نژاد اظهار کرد: در جلسه‌ای که مسئولان وزارت کشور، سازمان برنامه و بودجه، وزارت اطلاعات و مرکز پژوهش‌های مجلس حضور داشتند، پس از بحث و تبادل نظر و ارائه دفاعیات، کلیات طرح تاسیس استان اصفهان شمالی به تصویب اعضای کمیسیون شوراهای مجلس رسید.

وی افزود: جزئیات این طرح در جلسه بعدی کمیسیون مورد بررسی قرار خواهد گرفت و پس از تصویب آن در کمیسیون‌های مربوط، طرح  برای تصویب نهایی به صحن علنی مجلس ارائه خواهد شد.

ساداتی نژاد تأکید کرد: در طرح استان اصفهان شمالی با تفویض اختیار به شهرستان‌های استان، عدالت در همه مناطق این استان توزیع خواهد شد و از این لحاظ نمایندگان استان اصفهان، نگاه مثبتی به این طرح دارند و فضای خوبی برای تصویب طرح در مجلس حاکم است.

نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل، تصریح کرد: طرح تشکیل استان اصفهان شمالی پس از دو سال بررسی کارشناسی و کارهای مقدماتی اسفندماه گذشته توسط هیئت رئیسه مجلس اعلام وصول شد.

وی گفت: نمایندگان شهرستان‌های استان اصفهان، به طور خاص نمایندگان 9 شهرستان نائین، خور و بیابانک، اردستان، نطنز، گلپایگان و خوانسار، کاشان و آران و بیدگل و میمه  که استان اصفهان شمالی را تشکیل می‌دهند، در جلسه‌های بعدی حضور خواهند داشت.

ساداتی نژاد افزود: نشست بررسی جزییات تشکیل استان اصفهان شمالی، مناطق مستقر در این استان، مرکز استان اصفهان شمالی و مواردی از این دست مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل تصریح کرد: دولت نظر منفی درباره‌ این طرح اعلام نکرده و در حال مذاکره با دولت هستیم تا مشکل بار مالی آن هم رفع شود و به دنبال آن هستیم که نظر مثبت دولت را بگیریم.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/96700/کلیات-تشکیل-استان-اصفهان-شمالی-تصویب-شد
بستن   چاپ