پیام سپاهان
نیازمند منابع تسهیلاتی بیشتر هستیم
سه شنبه 24 اردیبهشت 1398 - 11:43:04 AM
ایسنا
پیام سپاهان- حسن عطایی صبح امروز (سه شنبه) در نشست استاندار و مدیران دستگاه های اجرایی استان با فعالان و صنعتگران شهرك صنعتی رازی شهرضا با بیان برخی مشكلات در این شهرك، اظهار كرد: شهرك صنعتی رازی در تامین آب شرب خود دچار مشكل است و تنها یك روز در هفته آب دارد.

وی افزود: در این راستا مكاتباتی برای صدور مجوز حفر چاه از مدیران آبی استان داشته ایم. متاسفانه تغییر برق پست ٢٢٠ به ٦٣ ولت با كندی پیش می‌رود كه امیدواریم به زودی حل شود. 

رییس هیات مدیره شهرك صنعتی رازی ادامه داد: همچنین خواهان احداث روگذر از فاز ٣ شهرك صنعتی رازی با دستور و پیگیری اداره كل راه و شهرسازی هستیم.

وی در ادامه به مشكلات اقتصادی و تحریم‌های موجود در كشور اشاره كرد و گفت: صنعتگران مردان جنگ و در خط مقدم جبهه تولید قرار دارند، با این وجود درگیر مسایل بانكی نوسانات نرخ ارز و گرانی مواد اولیه هستند و دیگر منابع بانكی جوابگوی هزینه ها نیست.

عطایی با انتقاد به اینكه سقف وام و تسهیلات بانكی نسبت به پنج سال گذشته تغییر نكرده است، تاكید كرد: باید به استان و صنعت اصفهان نگاه ویژه شود و نیازمند منابع تسهیلاتی، ارزی و ریالی بیشتر هستیم.

رییس هیات مدیره شهرك صنعتی رازی گفت: متاسفانه مشكلات بانكی موجب تاخیر در پرداخت‌ها و تعویق آن شده است، این درحالی است كه در دوران بحران تحریم‌ها و ركود دستورالعمل‌های بانكی باید تغییر كند.

وی با بیان اینكه اصفهان و فعالان صنعتی اصفهان در بحث دارایی و ارزش افزوده بسیار تحت فشار هستند، تاكید كرد: متاسفانه در استان اصفهان یكسری قوانین برای ممیزان مالیاتی تعریف نشده است كه این موجب دردسر فعالان صنعتی می‌شود.

عطایی گفت: در استان اصفهان امور مالیاتی اصلا راحت نیست و با وجودی كه این استان قطب صنعتی كشور است، باید از پتانسیل‌های استان به نفع خود استان استفاده شود، در حالی كه از صنایع مادر موجود استان كمترین بهره را می بریم.

خواهان تسریع راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی هستیم

فرماندار شهرضا نیز در این نشست گفت: افق و آینده شهرستان مشخص است و خواهان راه اندازی هر چه سریعتر منطقه ویژه اقتصادی در منطقه هستیم.

علی اصغر رفیعی نژاد تصریح کرد: طی ١١ سال مجوز این منطقه داده شده، اما متاسفانه بخش خصوصی تمایل نشان نداده اند، از استاندار می‌خواهیم دستور تسریع مجدد راه اندازی این منطقه را صادر كند.

وی خواهان اجرایی شدن فاز تكمیلی این شهرك صنعتی شد.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/96711/نیازمند-منابع-تسهیلاتی-بیشتر-هستیم
بستن   چاپ