پیام سپاهان
توسعه ورزش نابینایان اصفهان نیازمند حمایت همه جانبه است
چهارشنبه 25 اردیبهشت 1398 - 11:13:24 AM
ایرنا
پیام سپاهان- سید اصغر فیاض روز چهارشنبه کمبود اعتبارات را عمده چالش این هیات اعلام و اضافه کرد : تزریق اعتبارات در برگزاری مسابقات، اجرای برنامه‌ های آموزشی و اردوهای فرهنگی عاملی موثر برای ارتقای هیأت ‌های ورزشی است.
وی بودجه سال 97 هیات را حدود یک میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: در صورتی که هیات بخواهد به اهداف کلی خود در بحث استعدادیابی، آموزش، اعزام به مسابقات و میزبانی دست یابد حدود 10 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
وی ادامه داد : 450 ورزشکار سازمان ‌یافته به صورت فعال و در رشته ‌های گلبال، دو و میدانی ،جودو، پاور لیفتینگ ، شطرنج، ورزش همگانی و شنا در بخش آقایان و رشته های دو میدانی، شطرنج، گلبال، ورزش های همگانی، و شنادر بخش خانم ها زیر نظر این هیأت فعالیت دارند.
وی ورزش را عاملی برای افزایش شادابی در بین نابینایان و کم بینایان و در نهایت زمینه کسب استقلال نسبی آنان ذکر کرد و یادآور شد: یکی از راه حل های توانمند سازی معلولان گرایش به ورزش است و ورزش می تواند به سلامت روح و روان آن ها کمک و از منزوی شدنشان جلوگیری کند.
وی حمایت وزارت ورزش و جوانان برای بهبود زیرساخت‌ های ورزشی هیأت نابینایان و کم بینایان را ضروری دانست و بیان کرد: ایجاد سالن ‌های اختصاصی مجهز، عاملی برای استقبال این ورزشکاران از مقوله ورزش و تحرک است.
فیاض با اشاره به این که هیأت نابینایان استان با وجود مشکلات اعتباری عزم خود را برای ساماندهی و رفع موانع و کمبودهای ورزشکاران روشندل و کم‌ بینا جذب کرده است، گفت: برای عملیاتی شدن این اهداف اداره کل های بهزیستی و ورزش و جوانان استان یاریگر و پای کار هستند.
وی جایگاه اصفهان را سطح ملی در رشته های فوتبال پنج نفره، دو و میدانی،جودو، پاورلیفتینگ، شنا و گلبال را اول ذکر کرد و تصریح کرد : سال قبل در مسابقات پارا آسیایی که ١٥ درصد مدالها رهاورد ورزشکاران نابینا و کم بینا و جانبازان و معلولان اصفهان بود و تیم ملی موفق به کسب رتبه سوم آسیا شد.
استان اصفهان با 48 هیات ورزشی، افزون بر 300 هزار ورزشکار سازمان دهی شده دارد.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/96721/توسعه-ورزش-نابینایان-اصفهان-نیازمند-حمایت-همه-جانبه-است
بستن   چاپ