پیام سپاهان
استاندار اصفهان:
هدف تحقق رونق تولید و بهبود کسب و کار است
جمعه 27 ارديبهشت 1398 - 19:22:57
پیام سپاهان - اصفهان- استاندار اصفهان با اشاره به برگزاری جلسات خود با فعالان اقتصادی، نمایندگان مجلس، مدیران کل ادارات و بازدید از شهرک های صنعتی استان، گفت: هدف ما تحقق شعار سال رهبر معظم انقلاب و رونق تولید، رفع موانع تولید و بهبود کسب و کار است.
عباس رضایی روز پنجشنبه در حاشیه هفتاد و چهارمین جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان در گفت و گو با ایرنا با اشاره به جنگ اقتصادی علیه ایران اظهارداشت: امسال از سوی رهبر معظم انقلاب سال رونق تولید نام گرفته است.
وی ادامه داد: تمام تلاش و هم و غم ما افزایش اشتغال و رونق تولید است و جلسات متعددی که در روزهای اخیر در استانداری و اتاق بازرگانی برگزار می شود در همین راستاست تا همه زمینه های لازم برای اجرایی شدن فرمان رهبری و مبارزه با جنگ اقتصادی دشمن فراهم شود.
استاندار اصفهان با اشاره به مصوبات امروز این جلسه تصریح کرد : در این جلسه تصمیماتی در خصوص تسهبلات بانکی و همچنین مباحث مالیاتی اخذ شد.
وی با بیان این که متاسفانه بانک های خصوصی کمتر در ارائه تسهیلات به واحدهای تولیدی فعال هستند، گفت: بر اساس مصوبات جلسه امروز شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی کمیته ای تشکیل شد تا مشکلات و نظرات تولید کننده و مدیران عامل بانک ها را بررسی و راهکارهایی برای تعامل بیشتر در نظر گرفته شود.
رضایی بیان کرد : به عنوان مثال بانک های خصوصی با توجه به دریافت کارمزد بیشتر، رغبت تولید کننده را برای دریافت تسهیلات کمتر می کند و از سویی دیگر نگرش این بانکها به بخش تولید کمتر است.
وی اضافه کرد : همچنین بسته حمایتی مالیاتی برای واحدهای تولیدی در 15 بند ارائه شد که 14 بند آن در این جلسه بحث و گفت و گو شد و به توافق رسید و یک بند آن به دلیل کمبود وقت به جلسه آینده موکول شد.
استاندار اصفهان گفت : هدف این بسته حمایتی پشتیبانی از واحدهای تولید و مودیان برای رفع مشکلات مالیاتی و حرکت به سمت تسهیل امور مالیاتی این واحدها و رفع موانع تولید است.
همچنین رییس شورای دولت و بخش خصوصی استان اصفهان در این شورا با اشاره به کاغذبازی اداری موجود، از مدیران کل دستگاه های مختلف خواست ضمن کاهش فرایند صدور مجوزها، طرح هایی آماده و بدون نام به منظور ارائه به سرمایه گذاران در عرصه های کشاورزی، گردشگری و تولیدی برنامه ریزی و مقدمات جذب سرمایه گذار را فراهم کنند.
هفتاد و چهارمین جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان اصفهان امروز به ریاست استاندار اصفهان و با حضور اعضای اتاق بازرگانی، صنعت، معدن و کشاورزی اصفهان، مدیران کل دستگاه های مرتبط و تعدادی از نمایندگان استان در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد.
6026//7134

http://www.sepahannews.ir/fa/News/96735/هدف-تحقق-رونق-تولید-و-بهبود-کسب-و-کار-است
بستن   چاپ