پیام سپاهان
هجوم میلیونها پروانه در اصفهان نگران کننده نیست
جمعه 27 ارديبهشت 1398 - 19:23:01
پیام سپاهان - اصفهان- سرپرست معاونت نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست اصفهان گفت: هجوم میلیون ها پروانه به مناطق شهری و روستایی استان نگران کننده نیست و آنها آفت محسوب نمی شوند.
حسین اکبری روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : از اواسط هفته جاری میلیون ها قطعه از گونه پروانه «روزپر» به نواحی شهری و روستایی، صحنه های زیبایی را از حضور این حشره در بوستان ها، مزارع و باغزارها خلق کرده که البته با نگرانی برخی از کشاورزان همراه بوده است و برخی از این افراد قصد دارند که با سمپاشی با آن مبارزه کنند.
وی اظهارداشت: کشاورزان شهرستان ها و نواحی استان نباید به هیچ عنوان نگرانی در خصوص این پروانه ها در روزهای اخیر در مزارع مشاهده می شوند، داشته باشند.
وی ادامه داد: افزایش جمعیت پروانه های روز پر در اثر بارندگی های اخیر و رطوبت زمین در دشت ها ایجاد شده است، این پروانه ها موجب گرده افشانی گیاهان و غذای خوبی برای پرندگان محسوب می شوند.
اکبری با بیان این پروانه ها مهاجر نیستند، تصریح کرد: بر اساس گزارش کارشناسان، پروانه های روزپر موجود در مزارع و باغ ها شهرستان به هیچ عنوان آسیبی به تولیدات کشاورزی وارد نمی کند.
وی تصریح کرد : کشاورزان نباید هیچگونه اقدامی از جمله سمپاشی علیه پروانه های روز پر انجام دهند.
این استان واقع در مرکز کشور دارای اقلیم خشک و نیمه خشک است و از این پهنه 3.2 میلیون هکتار معادل 32 درصد سطح استان را اراضی بیابانی و شنزار تشکیل داده که به طور عمده در بخش های شمالی و شرقی آن پراکنش دارند، این اراضی مشتمل بر 16 کانون بحرانی فرسایش بادی می باشند که حدود یکهزار 100 هزار هکتار از سطح استان را به خود اختصاص داده اند.
م/س 6026/

http://www.sepahannews.ir/fa/News/96741/هجوم-میلیونها-پروانه-در-اصفهان-نگران-کننده-نیست
بستن   چاپ