پیام سپاهان
مدارس شبانه روزی اصفهان نیازمند کمک خیرین است
جمعه 27 ارديبهشت 1398 - 19:23:24
پیام سپاهان - اصفهان- رییس هیات مدیره مجمع خیرین مدرسه ساز اصفهان گفت: مدارس شبانه روزی استان نیازمند حمایت و کمک خیرین مدرسه ساز استان است.
هم اکنون 58 مدرسه شبانه روزی در 20 منطقه استان اصفهان فعالیت دارد که از این تعداد 21 مدرسه در دوره اول متوسطه، 20 مدرسه در دوره متوسطه نظری، 9 مدرسه دوره کاردانش و هشت مدرسه در دوره فنی و حرفه ای مشغول ارایه خدمات هستند.
از مجموع 400 هزار دانش آموز مشغول به تحصیل در سه هزار مدرسه شبانه روزی موجود کشور دست کم 6 هزار نفر در استان اصفهان فعالیت دارند.
زهره میردامادیان روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، با اشاره به وجود 58 مدرسه شبانه روزی در استان افزود: تجهیزات و فضاهای بیش از 40 باب از این مدارس شامل خوابگاه، فضای آموزشی و فناوری، آشپزخانه و دیگر بخش ها نیازمند ترمیم و بازسازی است.
وی اظهارداشت: همچنین خیرین باید در کنار مقوله مدارس و فضاهای آموزشی به فضاهای نامناسب فیزیکی پژوهش سراهای دانش آموزی توجه کنند.
رییس هیات مدیره مجمع خیرین مدرسه ساز اصفهان اضافه کرد: برای حل مشکل مدارس قدیمی و فرسوده در استان به تخریب و بازسازی 9 هزار و 486 کلاس درس نیاز است تا این فضاها بهسازی و تکمیل شوند.
وی با بیان این که اکنون در کل استان 120 هنرستان فنی و 248 کار و دانش دایر است، گفت: با این حال هنوز برخی از مناطق استان از داشتن هنرستان فنی محروم هستند.
میردامادی تصریح کرد: از سویی 18 هنرستان استان نیازمند تعمیر فضاهای کارگاهی، ساخت 31 سوله کارگاهی، چهار سایت کامپیوتری و آزمایشگاه است.
وی به سابقه حضور و کمک خیرین استان اصفهان در ساخت و تجهیز فضاهای آموزشی اشاره کرد و گفت: بطور میانگین هر ساله 333 کلاس درس در قالب 56 مدرسه توسط خیرین احداث و تحویل آموزش و پرورش می شود.
وی خاطرنشان کرد: از سال 58 تا پایان سال 97 حدود 30 درصد از مدارس تکمیل و تحویل شده به آموزش و پرورش استان توسط خیرین مدرسه ساز استان و یا با مشارکت آنها صورت گرفته است.
90 درصد طرحهای آموزشی و 94 درصد کلاس های تحویلی سال تحصیلی 97، 98 از سوی یا با مشارکت خیرین مدرسه ساز استان احداث شده است.
مجمع خیرین مدرسه ساز استان اصفهان در سال 1378 به منظور جذب هر چه بیشتر خیرین و ساماندهی کمک های مردم در حوزه مدرسه سازی تشکیل شد.
این مجمع با 800 عضو در 16 شهرستان استان که بیش از 25 درصد جمعیت آن را بانوان تشکیل می دهد یکی از فعال ترین مجموعه های خیرین اصفهان است.
6994/6026/

http://www.sepahannews.ir/fa/News/96753/مدارس-شبانه-روزی-اصفهان-نیازمند-کمک-خیرین-است
بستن   چاپ