پیام سپاهان
عضو هیات علمی دانشگاه آزاد:
شادی دانش آموزان در مدارس باید متناسب با هنجارهای جامعه باشد
جمعه 27 ارديبهشت 1398 - 19:23:35
پیام سپاهان - اصفهان- عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهین شهر گفت: شادی و نشاط دانش آموزان در مدارس باید با هنجارهای جامعه هماهنگ باشد و بررسی لازم بر روی موسیقی و آهنگ هایی که به دانش آموزان ارائه دهیم، انجام شود.
نرگس عطریان روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: امور فرهنگی آموزش و پرورش و مدارس کشور برای پیاده سازی برنامه های متناسب با ارزش ها و هنجاری های جامعه اسلامی نیاز به مهندسی فرهنگی دارد.
وی گفت: مسوولان آموزش و پرورش موظفند نیاز فرهنگی خویش را شناسایی و بر اساس آن برنامه ریزی کنند ؛ مهندسی فرهنگی در نظام تعلیم و تربیت باید بر پایه اعتقادات، آداب و رسوم کشور انجام شود.
عطریان بیان کرد: تعلیم و تربیت، لازمه همه جوامع بشری است و شخصیت انسان بر اساس محیطی که در آن قرار دارد شکل می گیرد و
برای تحقق اهداف فرهنگی در آموزش و پرورش، نیازمند شناسایی وضع موجود و ارائه راهکار متناسب با آن هستیم.
وی با اشاره به نقش والدین در تربیت فرزندان تصریح کرد: درصد بالایی از شخصیت افراد تا سن هفت سالگی شکل می گیرد و آموزش و پرورش نیز باید در راستای تثبیت شخصیت فکری و اخلاقی دانش آموزان در صورتی که درست شکل گرفته باشد گام بردارد.
عطریان خاطرنشان کرد: مدارس به عنوان یکی از اضلاع اصلی تربیت دانش آموزان و محلی برای تقویت هنجارهای جامعه محسوب می شوند.
این متخصص حوزه مطالعات فرهنگی و علوم رفتاری اظهارداشت: شادی و نشاطی ماندگار است که با هنجارها و ارزش های اسلامی در جامعه هماهنگ باشد.
عطریان با بیان این که خانواده ها نقش مهمی در تربیت فرزندان دارند، اضافه کرد: آموزش های اولیه به کودکان و نوجوانان برای چگونگی ابراز شادی و نشاط در خانواده ها و پس از آن در مدرسه و جامعه انجام می شود.
وی با بیان این که جامعه اسلامی هیچ مشکلی با موسیقی و شادی و نشاط مجاز و مطابق با هنجارهای جامعه ندارد، ادامه داد: شادی پایدار تا آخر عمر در زندگی ما تقویت شده و ادامه پیدا می کند اما شادی هایی که بر مبنای هنجارهای جامعه نباشد زودگذر است.
7150/ 6022

http://www.sepahannews.ir/fa/News/96768/شادی-دانش-آموزان-در-مدارس-باید-متناسب-با-هنجارهای-جامعه-باشد
بستن   چاپ