پیام سپاهان
ماه مبارک رمضان افراد را به کمال و انسانیت می رساند
جمعه 27 ارديبهشت 1398 - 19:23:47
پیام سپاهان - اصفهان- رئیس حوزه علمیه اصفهان گفت: ماه مبارک رمضان افراد مسلمان را به کمال و انسانیت می رساند و از رذایل اخلاقی دور می کند.
به گزارش ایرنا، آیت الله العظمی حسین مظاهری روز شنبه در درس اخلاق روزهای ماه مبارک رمضان در مسجد حکیم اصفهان افزود: ماه مبارک رمضان فرصت های طلایی و خاصی را برای رشد و پیشرفت معنوی انسان فراهم می سازد که بخشش گناهان یکی از ظرفیت های این ماه به شمار می رود و بیشتر به کمال و رشد جایگاه انسان کمک می کند.
وی بیان کرد: ماه مبارک رمضان انسان را برای دوری از گناه و تهذیب نفس آماده می کند و جوانان باید بیشترین تلاش خود را در این ماه برای اصلاح نفس خود و اعتلای جایگاه معنوی انجام دهند.
این مرجع تقلید تشیع جوانان را به خودسازی توصیه کرد و گفت: اگر زشتی ها در درون انسان رشد پیدا کند اصلاح این زشتی و صفات بد در بزرگسالی و پیری سخت می شود زیرا ریشه آن ها در درون انسان سخت شده است.
وی ادامه داد: روزه داری، قرائت قرآن، اقامه نماز اول وقت و شرکت در برنامه های معنوی در ماه مبارک رمضان از جمله فرصت های ماه برای رشد معنوی انسان محسوب می شود که باید از این ظرفیت ها به بهترین نوع استفاده کرد.
آیت الله مظاهری به شبکه های اجتماعی و برنامه های تلویزیونی اشاره کرد و گفت: نباید این رسانه ها بیشترین وقت انسان را به خود اختصاص دهند و مانع از بهره برداری از زمان به منظور خودسازی و ارتباط با خدا بشوند.
وی اضافه کرد: نباید وقت جوانان در مسیرهای غلط تلف شود بلکه آن ها باید از دوران جوانی برای تقویت ارزش های دینی، مطالعه و کار و تلاش استفاده کنند و زمینه های پیشرفت آینده خود را فراهم سازند.
وی خاطرنشان کرد: طلاب و روحانیون جوان باید برای ارتقای جایگاه علمی و معنوی خود تلاش کنند که اگر کوتاهی در این مسیر داشته باشند اطرافیان آن ها از این کوتاهی متاثر می شوند.
7131/6026/

http://www.sepahannews.ir/fa/News/96780/ماه-مبارک-رمضان-افراد-را-به-کمال-و-انسانیت-می-رساند
بستن   چاپ