پیام سپاهان
سخنگوی شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در اصفهان:
قدرت نداشتن نهاد‌های مدنی، سبب بروز فساد می‌شود
جمعه 27 ارديبهشت 1398 - 20:55:57
پیام سپاهان - سخنگوی شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در استان اصفهان گفت: اگر جرقه‌ای خورده نشود بعید است شاهد جنگ باشیم چراکه آمریکا نیز به دنبال بهانه‌ است و ایران باید بهانه‌ها را از آمریکا بگیرد.
حیدرعلی حجتی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان با اشاره به علل فساد در ایران، اظهار کرد: زمانی که اختلاس و فساد در جایی شایع شد و توجهی به این تخلفات نشد مشکل فراگیر می شود، برای مثال در جامعه امروزی احزاب به گونه ای نیستند تا با نظارت خود بر ادارات به بیان مشکلات بپردازند.
وی ادامه داد: زمانی که نهاد‌های مدنی از قدرت لازم در کشور برخوردار نباشند، فساد به صورت همگانی یعنی در کل دستگاه‌ها شکل خواهد گرفت و این فساد امکان دارد به بدنه جامعه نیز منتقل شود و به تدریج جامعه راه افول را در پیش می‌گیرد.
سخنگوی شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در اصفهان در پاسخ به این سوال که مهمترین نگرانی‌های رهبر معظم انقلاب در خصوص شرایط فعلی چیست؟ تصریح کرد: رهبری بیشتر مواقع ابعاد فرهنگی جامعه را در نظر دارند و زمانی که ایشان با طیف های مختلف جامعه صحبت می‌کنند به بیان این دغدغه‌ها می‌پردازند.
حجتی تاکید‌ کرد: درحال حاضر دغدغه‌های اصلی مسائلی هستند که ابعاد جهانی دارند مانند بیرون آمدن آمریکا از برجام، آمریکا برجام را بازیچه کرد تا ایران را تحت فشار قرار دهد و در صدد است تا کشورهای دیگر با ایران مراودات مالی نداشته باشند.
وی تاکید کرد: مسلما دنیای امروز دنیای تعاملات است و اگر تعاملات ایران دچار مشکل شد اقتصاد ایران هم به تبع آن دچار مشکل‌ می‌شود.
سخنگوی شورای هماهنگی جبهه اصلاحات اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب بر این عقیده هستند اقتدار ملی و عظمت ایران در مراودات تحت تاثیر قرار نگیرد و مذاکره در شرایط فعلی اقدام درستی نخواهد بود چراکه اقتدار کشور به خطر خواهد افتاد، برای مثال زمانی که ترامپ اعلام می‌کند آماده مذاکره با ایران هستیم توپ را به زمین ایران انتقال می‌دهد که این امر تبدیل به یک دغدغه مهم خواهد شد.
حجتی در خصوص نحوه مواجهه ایران با آمریکا در آینده گفت: مواجهه این دو کشور قطعا از لحاظ اقتصادی فشار‌های زیادی را برای ایران به دنبال خواهد داشت چراکه اقدامات آمریکا علیه ایران بسیار ناجوانمردانه است و به واسطه این امر ملت ایران متحمل فشار‌های اقتصادی سختی هستند.
حجتی مردم را پایه‌گذار این انقلاب دانست و گفت: مردم راه و روش زندگی خود را به گونه‌ای دنبال می‌کنند تا آسیبی به کشور وارد نشود و نکته حائز اهمیت این است که آمریکا به دنبال آزار ملت ایران است.
وی با اشاره به مواجه ایران با آمریکا در آینده گفت: در حال حاضر که آمریکا با تمام توان نظامی خود در خلیج فارس ورود پیدا کرده‌است، اگر جرقه‌ای خورده نشود بعید است شاهد جنگ باشیم چراکه آمریکا نیز به دنبال بهانه‌ است و ایران باید بهانه‌ها را از آمریکا بگیرد.
سخنگوی شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در استان اصفهان با بیان تغییراتی که باید در آرایش داخلی کشور انجام شود، خاطرنشان کرد: دولت باتوجه به این امر که در تعامل با دنیا است باید قدرت بیشتری را دارا باشد و پیشاپیش در حرکت باشد، همچنین دولت خلاف جهت مسائلی که مقام معظم رهبری مطرح می‌کنند اقدام نکرده و نخواهد کرد و دیگر دستگاه‌ها باید دنباله رو دولت باشند.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/96848/قدرت-نداشتن-نهاد‌های-مدنی،-سبب-بروز-فساد-می‌شود
بستن   چاپ