پیام سپاهان
مدیر آموزش و پرورش اردستان:
سند تحول بنیادین بهترین گزینه تربیتی برای دانش آموزان است
یکشنبه 29 اردیبهشت 1398 - 10:37:48 AM
مهر
پیام سپاهان - اردستان- مدیر آموزش و پرورش اردستان گفت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش می تواند در مقابل سند 2030 که بویی از اعتقادات اسلامی در آن نیست بهترین گزینه برای رشد و تربیت دانش آموزان باشد.
 علی اصغر مومنیان در برنامه ضیافت آسمان در اردستان اظهار داشت: مبنای سند تحول بنیادین که برای آموزش و پرورش نوشته شده است تربیت دانش‌آموز بر اساس مبانی دین اسلام و تعلیم و تربیت اسلامی است.
سند تحول بنیادین بهترین الگوی اجرایی در مقابل سند 2030 است
وی افزود: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش می‌تواند در مقابل سند 2030 که توسط غربی‌ها نوشته شد و بویی از اعتقادات اسلامی در آن وجود ندارد بهترین گزینه باشد که رهبر انقلاب هم به آن تاکید دارند.
مدیر آموزش و پرورش اردستان گفت: غربی‌ها فقط به فکر خوشبختی در این دنیا هستند و کاری به آخرت ندارند اما دانش‌آموز در کشور ما باید به شکلی تربیت بشوند که هم در دنیا و هم در آخرت عاقبت به خیر شود؛ سند تحول بنیادینی که در آموزش و پرورش نوشته شده و مورد تأیید شورای عالی فرهنگی قرار گرفته بهترین گزینه تربیتی دانش آموزان است.
سند تحول بنیادین به ابعاد مختلف دانش‌آموز توجه دارد
مومنیان افزود: در سند تحول بنیادین تنها به یک بُعد مانند پیگیری سواد توجه نشده است بلکه روابط اجتماعی، دینی، اخلاقی، اعتقادی، جسمی و حتی محیط زیست دانش‌آموز در مورد توجه قرار گرفته و در واقع تربیت دانش‌آموز در ابعاد مختلف به آن توجه می‌شود.
وی ابراز داشت: یک سری آسیب‌های اجتماعی وجود دارد که مربوط به سن بلوغ دانش‌آموز است و اولیا وظیفه دارند با روش‌های تربیتی در این ارتباط آشنا بشوند تا در برابر آن برخورد درستی را ارائه دهند.
مدیر آموزش و پرورش اردستان بیان داشت: ریشه اصلی آسیب‌های اجتماعی دانش آموزان نبود روابط اجتماعی درست در منزل و عدم ارتباط اولیا با مدرسه است که باید روش‌های برخورد را یاد بگیریم و به آن توجه کنیم.
ضرورت مهارت آموزی برای دانش آموزان
مومنیان تصریح کرد: باید برای اوقات فراغت دانش آموزان برنامه‌ریزی کرده و بر آن نظارت داشته باشیم و با هماهنگی مراکز فنی حرفه‌ای و کانون فکری پرورشی نسبت به مهارت آموزی آنها توجه کنیم زیرا که مهارت آموزی یکی از تأکیدات رهبر انقلاب هم هست که باید برای آن برنامه‌ریزی دقیقی صورت گیرد.
وی با بیان اینکه روابط اجتماعی را باید از پایه هفتم به دانش آموزان یاد داد و مسئولیت پذیری و مطالبه گری را هم مورد توجه قرار داد، افزود: مکمل این گونه آموزش‌ها باید در منزل هم اجرا شود و اگر روش آموزش مدرسه و منزل متفاوت شد راه به جایی نمی‌بریم.
مومنیان ضمن بیان اینکه والدین و مردم با آموزش و پرورش آشتی کنند و به مطالب حاشیه در فضاهای مجازی توجه نکنند، افزود: از والدین می‌خواهیم به مدارس و آموزش و پرورش سر زده و از وضعیت دانش آموزان جویا شوند.
4235 دانش‌آموز در اردستان مشغول به تحصیل هستند
وی همچنین افزود: از چهار هزار و 235 دانش آموزی که در اردستان وجود دارد دو هزار نفر در مقطع ابتدایی هستند، یک هزار نفر در متوسطه اول و یک هزار نفر هم در متوسطه دوم مشغول تحصیل هستند که از این تعداد 500 نفر در شاخه نظری مشغول به تحصیل و 500 نفر در شاخه فنی و حرفه‌ای درس می‌خوانند.
مومنیان با بیان اینکه باید تلاش کنیم رشته‌های فنی حرفه‌ای و مهارت آموزی را در کشور تقویت کنیم و با تجهیز کارگاه‌ها در پیشبرد هدف دانش آموزان کوشا باشیم، گفت: باید استعداد شناسی در موضوع اوقات فراغت مد نظر مسئولان و مربیان قرار داده شود.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/97223/سند-تحول-بنیادین-بهترین--گزینه-تربیتی-برای-دانش-آموزان-است
بستن   چاپ