پیام سپاهان
رئیس شورای شهر اصفهان:
حق آبه مردم اصفهان مطالبه‌ای موقتی نیست
يکشنبه 29 ارديبهشت 1398 - 16:54:49
پیام سپاهان - اصفهان - رئیس شورای شهر اصفهان گفت: حق آبه مردم اصفهان مطالبه‌ای موقتی نیست و در دریافت آن عزم جدی داریم ضمن اینکه با توجه به بارندگی‌های خوب امسال انتظار جریان دائمی آب در زاینده را داریم.

به گزارش خبرنگار مهر ، فتح الله معین پیش از ظهر یک شنبه در جلسه شورای شهر اصفهان با تبریک ایام الله سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر اظهار داشت: در دوران جنگ تحمیلی ملت ایران همگام و همپای یکدیگر برای حفظ دین و انقلاب و نجات کشورمان از چنگ دشمنان تلاش کردند و در این میان سوم خرداد یکی از درخشان‌ترین روزهای تاریخی ماست.
وی افزود: در این روز مردم ایران نشان دادند که در دفاع از میهن خود باکی ندارند و هرگز اجازه نخواهند داد حتی ذره‌ای از خاک کشورشان در اشغال دشمنان باشد.
وزارت نیرو عزم جدی برای مدیریت یکپارچه حوضه آبریز زاینده رود ندارد
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در ادامه به موضوع مدیریت یکپارچه حوضه آبریز زاینده رود اشاره کرد و گفت: مسئولان وزارت نیرو در این ارتباط عزم جدی ندارند به نوعی که به حق آبه مردم اصفهان و حق آنها در بهره‌گیری از رودخانه زاینده رود در این بخش توجهی نمی‌شود.
وی با بیان اینکه حق آبه مردم اصفهان مطالبه‌ای موقتی نیست و در دریافت آن عزم جدی داریم، بیان داشت: بارندگی‌های امسال خوب بوده است و باید شاهد جریان دائمی آب در زاینده رود باشیم.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان بیان داشت: خشکسالی نباید باعث نادیده گرفتن حق آبه مردم اصفهان شود چرا که تقسیمات آبی حوضه زاینده‌رود به خوبی مشخص است.
نباید حق بیش از دو سوم ساکنان حوضه زاینده رود نادیده گرفته شود
معین با تاکید بر اینکه نباید حق مردم اصفهان که بیش از دو سوم ساکنان حوضه آبریز زاینده رود زندگی می‌کنند زیرپا گذاشته شود، تصریح کرد: مصوبه شورای شهر اصفهان بخش زیادی از اعتبارات موردنیاز سامانه دوم آبرسانی اصفهان را تأمین کرد و در زمینه احیای دائمی زاینده رود نیز از هیچ کمکی دریغ نداریم.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/97275/حق-آبه-مردم-اصفهان-مطالبه‌ای-موقتی-نیست
بستن   چاپ