پیام سپاهان
سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردستان:
شهرستان اردستان بیش از 1500 نیروی بیکار دارد
يکشنبه 29 ارديبهشت 1398 - 17:13:30
پیام سپاهان - اردستان- سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردستان گفت: شهرستان اردستان مطابق آمار بیش از یک هزار و 500 نیروی بیکار دارد.

به گزارش خبرنگار مهر ، مهدی خانی پیش از ظهر یکشنبه در جلسه کمیته فرهنگی رونق تولید اظهار داشت: کار موضوعی است که همه از بالا تا پایین باید مشکلات آن را با پوست، گوشت و استخوان خود احساس کنند تا موضوع کار در کشور ما پیشرفت داشته باشد ضمن اینکه کارخانه‌ها هم باید کیفیت محصولات را بالا ببرند تا با ایجاد رقابت انحصارها برداشته شود.
فرهنگ کار در کشور مغفول مانده است
وی افزود: سرمایه، دانش کار، ایده، ابتکار، معدن و نیروی کار در کشور وجود دارد و تنها مشکلی که ما را با نوسانات مواجه کرده نبود فرهنگ کار در کشور است به نوعی که می‌توان گفت فرهنگ کار در کشور مغفول مانده است.
سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردستان با بیان اینکه کشور ایران با جمعیت 85 میلیونی بیش از 33 میلیون نیروی آماده بکار دارد، ابراز داشت: شهرستان اردستان طبق آمار نرخ بیکاری یک هزار و 500 نیروی بیکار دارد اما نیروهایی که درخواست کار داده‌اند بیش از 500 نفر نیز نمی‌شوند.
75 واحد معدنی در اردستان پروانه فعالیت دریافت کرده‌اند
مسئول صنعت اداره صنعت، معدن و تجارت در ادامه جلسه اظهار داشت: تعداد واحدهای معدنی موجود در شهرستان اردستان که پروانه بهره برداری دریافت کرده‌اند 75 واحد است که فقط 30 واحد آن فعال است و 500 نفر در آن اشتغال دارند.
محسن سلامه زاده افزود: شهرستان اردستان 66 واحد صنعتی دارد که 40 واحد آن فعال و بیش از یک هزار و 500 نفر در آن مشغول بکار هستند.
پیش بینی 1800 نفر اشتغال در اردستان تا پایان سال
وی ابراز داشت: تعداد 13 واحد بالای 60 درصد در اردستان فعالیت دارند که چهار مورد آن در سال 97 به بهره برداری رسیده و 9 واحد آن تا پایان سال 98 به بهره برداری می‌رسد که بیش بینی می‌شود تعداد یک هزار و 800 نفر اشتغال ایجاد کنند.
رونق تولید باید درک متقابل بین مسئولان و صنعتگران باشد
سلامه تصریح کرد: رونق تولید باید درک متقابل مسئولان با صنعتگر و کارگر با صنعتگر باشد، در زمانی قرار داریم که یک واحد تولیدی از نظر تولید، تهیه مواد اولیه و فروش با مشکل مواجه است که انتظار است یک واحد صنعتی که برای مشکلات خود به مسئولان مراجعه می‌کنند مشکلشان برطرف شود.
ضعیف بودن اشتغال در اردستان
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در ادامه جلسه اظهار داشت: بیشترین نگرانی که در شهرستان‌ها وجود دارد در خصوص ضعیف بودن اشتغال است که آن را به مباحث فرهنگی ربط می‌دهند.
فضل الله بصیرت افزود: کار در کشور وجود دارد ولی فرهنگی که جوانان را در حوزه‌های کاری مختلغ ترغیب کند وجود ندارد و و جوانان کسب شغل را به تحصیلات عالیه خود ربط می‌دهند.
وی ابراز داشت: دستگاه‌های دولتی می‌توانند با یک کار کارشناسی شده ایده‌های خود در خصوص فرهنگ و رونق تولید را در جلسات بعدی ارائه کنند تا در خصوص آن تصمیم گیری های لازم انجام شود.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/97276/شهرستان-اردستان-بیش-از--1500-نیروی-بیکار-دارد
بستن   چاپ