پیام سپاهان
فرمانده یگان حفاظ محیط زیست استان اصفهان خبر داد:
تخریب زیستگاه و تصادف با خودرو زندگی «سیاه گوش» را تهدید می‌کند
سه شنبه 31 ارديبهشت 1398 - 11:07:52
پیام سپاهان - اصفهان - فرمانده یگان حفاظ محیط زیست استان اصفهان گفت: تخریب زیستگاه‌های زندگی سیاه گوش با آتش سوزی و چرای بی رویه دام و حمله سگ‌های گله و تصادف با خودرو زندگی این حیوانات را تهدید می‌کند.

مرتضی جمشیدیان در گفت و گو با خبرنگار مهر ، اظهار داشت: استان اصفهان با توجه به تنوع آب و هوایی و محیط زیستی خود دارای انواعی از مناطق نیازمند حفاظت شامل پارک ملی، پناهگاه حیات وحش و منطقه حفاظت شده و اثر طبیعی ملی است و پناهگاه حیات وحش، منطقه شکار ممنوع و غیره است.
وی افزود: مأموران یگان حفاظت محیط زیست استان اصفهان به شکل شبانه‌روزی به حفاظت از مناطق چهارگانه استان اصفهان مشغول هستند و با شکارچیان به شکل جدی برخورد می‌شود به نوعی که حتی در صورت فرار نیز متخلفان شکار تحت تعقیب قرار می‌گیرند.
فرمانده یگان حفاظ محیط زیست استان اصفهان با بیان اینکه کم شدن حتی یک گونه از حیات وحش که برخی رو به انقراض هستند در چرخه طبیعت جبران‌شدنی نیست، ابراز داشت: در روزهای گذشته مأموران یگان حفاظت محیط زیست استان اصفهان با توجه به گزارشات مردمی در ارتفاعات سفیدکوه فریدونشهر ، لاشه یک کاراکال بالغ معروف به سیاه گوش ( جزو هشت گونه گربه‌سان ایرانی) را کشف کردند که البته در اثر عوامل طبیعی از میان رفته بود.
تخریب زیستگاه و تصادف با خودرو زندگی سیاه گوش را تهدید می‌کند
وی اضافه کرد: تخریب زیستگاه‌های زندگی سیاه گوش با آتش سوزی و چرای بی رویه دام و حمله سگ‌های گله و تصادف با خودرو زندگی این حیوانات را تهدید می‌کند چراکه سیاه گوش در مواجهه با خودرو بسیار ترسو است و در برابر آن متوقف و بی حرکت می‌شود.
جمشیدیان با بیان اینکه در برابر متخلفان شکار مردم و دوست داران محیط زیست هستند که همواره همیاری خوبی با محیط‌بانان در حفظ گونه‌های گیاهی و جانوری طبیعت دارند، گفت: در روزهای گذشته دوست‌داران محیط زیست و حیات وحش یک رأس کل وحشی و عقاب زخمی را به مأموران تحویل دادند.
رهاسازی کل وحشی در کلاه قاضی پس از اطمینان از سلامتی
وی ادامه داد: محیط‌بانان این دو گونه حیات وحش را تیمار کردند و کل وحشی پس اطمینان از سلامت و امکان زندگی در طبیعت در پناهگاه حیات وحش کلاه قاضی اصفهان رها سازی شد.
جمشیدیان تاکید کرد: عقاب مذکور نیز همچنان تحت درمان و تیمار است و پس از اطمینان از سلامتی وی در زیستگاه طبیعی خود رهاسازی می‌شود.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/97376/تخریب-زیستگاه-و-تصادف-با-خودرو-زندگی-«سیاه-گوش»-را-تهدید-می‌کند
بستن   چاپ