پیام سپاهان
فستیوال نوآوری در صنعت سنگ در اصفهان برگزار می‌شود
سه شنبه 31 ارديبهشت 1398 - 13:59:33
پیام سپاهان - مجری برگزاری فستیوال "نوآوری و افزایش بهره‌وری در صنعت سنگ" گفت: این فستیوال ملی با هدف ایجاد پل ارتباطی میان طراحان و ایده‌پردازان با سرمایه‌گذاران در حوزه صنعت سنگ، تیرماه جاری در اصفهان برگزار می‌شود.
اعظم دانش در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا- منطقه اصفهان، اظهار کرد: این فستیوال با متولی‌گری مرکز فن‌بازار ملی ایران و میزبانی شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان (معاونت صنایع کوچک) و با حمایت معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری و همکاری دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی درحوزه صنعت سنگ در اصفهان برگزار می‌شود.
وی هدف از برگزاری این فستیوال را ارائه طرح‌های منتخب به سرمایه‌گذاران و صنعت‌گران حوزه سنگ دانست و افزود: ایجاد بستری مناسب برای تجاری‌سازی ایده‌های فناورانه و ایجاد فرصت برای تعامل با صنعتگران این حوزه از جمله اهداف اصلی برگزاری این فستیوال است. 
مدیر فن بازار منطقه‌ای استان اصفهان، با بیان اینکه مخاطبان این برنامه از یک سو افراد دارای ایده در حوزه سنگ و از سوی دیگر سرمایه‌گذاران و صاحبان این حوزه هستند، گفت: طرح‌های حائز شرایط، پس از طی فرآیند ارزیابی و انتخاب در روز برگزاری فستیوال به مخاطبان، صنعتگران و سرمایه‌گذاران معرفی شده و زمینه تعامل بین طرفین با برگزاری جلسات رودررو (B2B) فراهم می‌شود. 
دانش تصریح کرد: ایده‌های ارسال شده به دبیرخانه فستیوال در دو مرحله داوری خواهند شد و در نهایت 10 ایده برتر در روز فستیوال ارائه می‌شوند. طرح‌هایی که در مرحله نخست داوری پذیرفته شده‌اند نیز در قالب دفترچه در اختیار صاحبان صنعت سنگ قرار داده می‌شود.
وی در خصوص محورهای این فستیوال گفت: نوآوری و افزایش بهره وری در استخراج سنگ، معرفی فناوری‌های نوین در راستای افزایش بهره‌وری در تولید سنگ، معرفی روش‌های نوین بازیافت و رفع چالش‌های زیست محیطی، ماشین آلات خط تولید و بسته بندی، اتوماسیون خط تولید و سنگ‌های تزئینی و ... است.
دانش با اشاره به اینکه صنعت سنگ دارای ماشین‌آلات فرسوده و خارج از دور است، خاطرنشان کرد: این فستیوال می‌تواند با معرفی فناوری‌های نو و جدید به افزایش بهره‌وری در صنعت سنگ منجر شود.
وی درخصوص زمان اعلام فرخوان برای ارسال طرح‌ها گفت: فراخوان ارسال طرح از 10 اردیبهشت تا 10 خرداد اعلام شده است که احتمال تمدید این تاریخ وجود دارد. علاقه مندان می‌توانند طرح‌های خود را به آدرس پست الکترونیکisfahan@techmart.ir ارسال کنند. تاکنون حدود 30 طرح اعلام آمادگی کرده‌اند و پیش‌بینی می‌شود، طرح‌های بسیاری ارسال شود.
مجری برگزاری فستیوال "نوآوری و افزایش بهره‌وری در صنعت سنگ" با بیان اینکه در این فستیوال طرح‌ها در سطح محصول باهم رقابت می‌کنند، تصریح کرد: طرح‌های ارسالی باید کاربردی باشند و به تولید محصول رسیده باشد و حداقل یک نمونه از آن ساخته شده باشد. 
به گزارش ایسنا، فستیوال ملی "نوآوری و افزایش بهره وری در صنعت سنگ" تیرماه جاری در اصفهان برگزار می‌شود. 
کد خبرنگار: 13037
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/97389/فستیوال-نوآوری-در-صنعت-سنگ-در-اصفهان-برگزار-می‌شود
بستن   چاپ