پیام سپاهان
نوبرانه‌های گران در بازار اصفهان
سه شنبه 31 ارديبهشت 1398 - 14:33:14
پیام سپاهان - رئیس اتحادیه صنف میوه و سبزی فروش شهرستان اصفهان گفت: هم اکنون زردآلو با قیمت 35 تا 20 هزار تومان و گیلاس بین 30 تا 15 هزار تومان در بازار فروخته می‌شود. 
نوروزعلی اسماعیلی در گفت‎وگو با خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان با اشاره به قیمت میوه‌های نوبرانه در بازار، اظهار کرد: قیمت میوه های نوبرانه با تزریق به بازار، ابتدا روز به روز و سپس هفته به هفته تغییر و به طور معمول رو به کاهش می رود.
وی با بیان اینکه قیمت آلوچه سبز طی هفته جاری نسبت به هفته گذشته کمتر شده است، گفت: در حال حاضر نرخ آلوچه سبز در سطح خرده فروشی از 20 به 15 هزار تومان کاهش یافته است.
رئیس اتحادیه صنف میوه و سبزی فروش شهرستان اصفهان در خصوص قیمت بالای زردآلو در بازار، افزود: هم اکنون زردآلو با قیمت 35 تا 20 هزار تومان در بازار فروخته می شود، همچنین قیمت هلو بین 12 تا 8 هزار تومان و گیلاس بین 30 تا 15 هزار تومان است. 
وی با تاکید بر اینکه قیمت نوبرانه‌ها براساس شرایط آب و هوا تعیین می شود، تصریح کرد: در صورتی که هوا خوب باشد، تا هفته آینده قیمت زردآلو به حدود 15 تا 10 هزار تومان خواهد رسید.
اسماعیلی تاکید کرد: البته قیمت 10 هزار تومان نیز برای زردآلو ارزان نیست، اما انتظار کاهش بیش از این قیمت‌ها وجود ندارد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر بخشی از میوه‌های نوبرانه از دیگر شهرهای اصفهان وارد می شود، افزود: هلو نوبرانه از شمال و زردآلو از آباده شیراز وارد اصفهان می شود، البته تا یکی دو ماه آینده میوه های تابستانه کاشت اصفهان، وارد بازار خواهد شد. 
رئیس اتحادیه صنف میوه و سبزی فروش شهرستان اصفهان در ادامه در خصوص افزایش نرخ هندوانه، گفت: در حال حاضر هر کیلو هندوانه در سطح عرضه 2800 تومان است و دلیل گرانی آن صادرات است. 
وی با بیان اینکه هر کیلو گرمک در سطح عرضه 9 هزار تومان و خربزه و ملون 8500 تومان است، گفت: دلیل گرانی گرمک، کمبود آن به دلیل سیل و تگرگ بوشهر، بندرعباس و اهواز است.
کدخبرنگار: 13036
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/97394/نوبرانه‌های-گران-در-بازار-اصفهان
بستن   چاپ