پیام سپاهان
کارشناس مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان:
تداوم رگبارهای بهاری در استان اصفهان/احتمال بارش تگرگ
سه شنبه 31 ارديبهشت 1398 - 15:47:52
پیام سپاهان - اصفهان- کارشناس مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان گفت: در اکثر مناطق استان اصفهان به ویژه در ساعات عصر و شب، رگبار بهاری در برخی مناطق همراه با رعد و برق و تگرگ پیش بینی می شود.

حجت الله علی عسگریان در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر تداوم ناپایداری‌های جوی استان اصفهان تا روز چهارشنبه است.
وی افزود: بر این اساس در اکثر مناطق استان به‌ویژه در ساعات عصر و شب، افزایش ابر، گاهی وزش باد نسبتاً شدید تا شدید و رگبار بهاری در برخی مناطق همراه با رعد و برق و احتمال تگرگ پیش‌بینی می‌شود.
دمای هوا در اکثر مناطق تغییر محسوسی نخواهد داشت
کارشناس مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان با بیان اینکه دمای هوا در اکثر مناطق تغییر محسوسی نخواهد داشت، گفت: روز سه‌شنبه در شهر اصفهان شاهد افزایش ابر، از بعدازظهر وزش باد نسبتاً شدید و رگبار بهاری و رعدوبرق هستیم.
وی ادامه داد: روز چهارشنبه نیز شاهد افزایش ابر، وزش باد نسبتاً شدید و رگبار بهاری و رعدوبرق خواهیم بود و در روز پنجشنبه افزایش ابر، از بعدازظهر وزش باد نسبتاً شدید پیش بینی می‌شود.
احتمال گرد و خاک محلی در مناطق شرقی استان اصفهان
علی عسگریان با بیان اینکه به دلیل جوی ناپایداری که تا چهارشنبه در استان اصفهان حاکم است، همچنان طی دو روز آینده هوایی کاملاً سالم را خواهیم داشت، ابراز داشت: در مناطق شرقی استان اصفهان به دلیل وزش باد شدید گاهی گردوخاک محلی پیش بینی می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه هم استانی‌های اصفهان دلیل خنکی هوا، هنگام سفر لباس مناسب همراه داشته باشند، گفت: لازم است مردم در سفر به غرب استان به دلیل احتمال وقوع رگبار بارش با احتیاط رانندگی کنند.
دمای احساسی بسیار کمتر از دمای واقعی است
کارشناس مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان ادامه داد: به دلیل وزش بادهای شدید دمای احساسی بسیار کمتر از دمای واقعی است که داشتن پوشش مناسب را ایجاب می‌کند.
گفتنی است بنا بر توصیه‌های اداره کل هواشناسی استان اصفهان، هم استانی‌های عزیز باید از اطراق در جنگل و زیر درختان بلند و زیر دکل‌های برق پرهیز کنند، چادر در پناه ساختمان‌های محکم بنا شود، از درست کردن آتش در جنگل پرهیز کنند، هنگام بارش باران با احتیاط رانندگی کرده و از تماشای رعد و برق پرهیز کنند.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/97410/تداوم-رگبارهای-بهاری-در-استان-اصفهان-احتمال-بارش-تگرگ
بستن   چاپ