پیام سپاهان
برگزاری دادگاه مجازی در دانشگاه اصفهان
چهارشنبه 1 خرداد 1398 - 11:58:52
پیام سپاهان - دومین دوره مسابقه استانی دادگاه مجازی در دانشگاه اصفهان برگزار شد.
به گزارش ایسنا- منطقه اصفهان و به نقل از انجمن علمی حقوق دانشگاه اصفهان، دومین‌دوره مسابقه دادگاه مجازی دانشگاه با حضور دانشجویان حقوق دانشگاه های مختلف در سطح استانی برگزار شد.
این دوره از مسابقات شبیه سازی دادرسی با موضوع رسیدگی به دعاوی حقوقی با حضور دو تیم از دانشگاه اصفهان، یک تیم از دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان و یک تیم از موسسه آموزش عالی هشت بهشت اجرا شد.
تیم ها در طول مدت یک هفته بر روی پرونده واقعی مطالعه و پژوهش کردند و دلایل و مستندات خود را به صورت کتبی تحویل مسئول برگزاری مسابقه دادند و سپس در جلسه دادرسی در نقش وکیل خواهان و وکیل خوانده از موکل فرضی خویش دفاع کردند.
شکیبا صادقی دبیر اجرایی این دوره از مسابقات با اشاره به اینکه هدف از برگزاری این مسابقه ترسیم فضای رسیدگی به دعاوی در دادگاه و ایجاد فرصت برای آشنایی با نحوه دادرسی و توسعه مهارت های موثر در نگارش و دفاع است، گفت: انجمن علمی حقوق دانشگاه اصفهان با برگزاری این مسابقه قصد دارد زمینه مساعدی را فراهم آورد تا دانشجویان در کنار مطالعه دروس خود، بتوانند میزان دانش و اطلاعات حقوقی خود را به چالش بکشند و پیش از ورود به حرفه وکالت مهارت های لازم برای کسب موفقیت در این حرفه را به دست آورند.
وی افزود: از آنجایی که موفقیت در این گونه مسابقات مستلزم داشتن معلومات بالا و تسلط بر مباحث حقوقی در کنار نحوه ارائه موثر و مهارت های روانشناختی من جمله اعتماد به نفس و قدرت بیان است، در راستای برگزاری این مسابقه جلسات آموزشی و توجیهی تشکیل شد تا دانشجویان با مهارت و تسلط هرچه بیشتر در جلسه شبیه ساز دادرسی حضور یابند.
این دوره از مسابقه با حضور هیات سه نفره داوران؛ جناب آقای دکتر رستم شیرازی وکیل پایه یک دادگستری و نائب رئیس هیات مدیره کانون وکلای دادگستری اصفهان و آقای دکتر محمدرضا محمدی جرقویه؛ قاضی شعبه 26 دادگاه تجدیدنظر استان اصفهان و آقای دکتر مجید میرحسینی وکیل پایه یک دادگستری و استاد دانشگاه برگزار شد و با اتفاق نظر هیات داوران یک تیم از دانشگاه اصفهان موفق به کسب مقام قهرمانی شد.
تیم دانشجویان موسسه آموزش عالی هشت بهشت نیز موفق به کسب مقام دوم شدند و تیم دانشگاه اصفهان و تیم دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان جایگاه سوم و چهارم را از آن خود کردند.
در نهایت نیز آقای دکتر منوچهر توسلی؛ عضو هیات علمی دانشگاه اصفهان و استاد ناظر انجمن علمی حقوق ضمن تجلیل و تقدیر از هیات داوران، از شرکت کنندگان دادگاه مجازی تقدیر به عمل آوردند‌.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/97450/برگزاری-دادگاه-مجازی-در-دانشگاه-اصفهان
بستن   چاپ