پیام سپاهان
کارشناس مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان:
امکان وقوع روان‌آب و سیلابی‌شدن مسیل‌ها در استان اصفهان وجود دارد
چهارشنبه 1 خرداد 1398 - 16:30:32
پیام سپاهان - اصفهان- کارشناس مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان گفت: با توجه به ادامه ناپایداری‌ها در استان اصفهان در مناطق مستعد به‌صورت محلی شرایط وقوع روان‌آب و سیلابی‌شدن مسیل‌ها وجود دارد.

حجت الله علی عسگریان در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر ادامه ناپایداری‌ها در استان اصفهان طی امروز چهارشنبه بعدازظهر و شب در استان به شکل افزایش آب، بارش‌های رگباری، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید است.
وی با بیان اینکه امروز شاهد شدت بارش‌های بهاری در مناطق شمالی و شرقی استان اصفهان خواهیم بود، گفت: طی روز پنجشنبه جو اصفهان نسبتاً آرام خواهد بود و فقط گاهی افزایش ابر خواهیم داشت و روز جمعه نیز ناپایداری‌های ضعیفی به شکل افزایش ابر و بارش‌های خفیف در برخی مناطق غرب و شمال پیش بینی می‌شود.
کمینه دمای هوا در اکثر مناطق 1 تا 2 درجه افزایش خواهد داشت
کارشناس مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان با بیان اینکه کمینه دمای هوا در اکثر مناطق 1 تا 2 درجه افزایش خواهد داشت، ابراز داشت: روز چهارشنبه شاهد افزایش ابر، وزش باد نسبتاً شدید تا شدید و رگبار بهاری و رعدوبرق هستیم و روز پنج‌شنبه نیز هوای اصفهان به شکل صاف تا قسمتی ابری، گاهی افزایش ابر و وزش باد نسبتاً شدید پیش بینی می‌شود.
وی ادامه داد: هوای اصفهان در روز پنج شنبه به شکل صاف تا قسمتی ابری، گاهی افزایش ابر و وزش باد نسبتاً شدید پیش بینی می‌شود.
علی عسگریان با هشدار در ارتباط با امکان سیلابی شدن مسیل‌ها در برخی نقاط استان بیان داشت: در ساعات بعدازظهر و اوایل شب چهارشنبه، تشدید بارش‌های رگباری همراه با رعد و برق، احتمال وقوع صاعقه و تگرگ و تندباد شدید موقتی در مناطق شمال‌شرق، شرق، جنوب‌شرق و مناطق مرزی با استان یزد پیش بینی شده است.
شرایط وقوع روان‌آب و سیلابی‌شدن مسیل‌ها وجود دارد
وی ادامه داد: بر این اساس در مناطق مستعد به‌صورت محلی شرایط وقوع روان‌آب و سیلابی‌شدن مسیل‌ها وجود دارد و با توجه به میزان آسیب‌پذیری منطقه تمهیدات لازم مد نظر قرار گیرد.
کارشناس مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان ادامه داد: در طی این روزها به دلیل وزش بادهای شدید دمای احساسی بسیار کمتر از دمای واقعی است که داشتن پوشش مناسب را ایجاب می‌کند.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/97476/امکان-وقوع-روان‌آب-و-سیلابی‌شدن-مسیل‌ها-در-استان-اصفهان-وجود-دارد
بستن   چاپ