پیام سپاهان
سیستم رهتاب از تخلفاتی مانند احتکار جلوگیری می کند
چهارشنبه 1 خرداد 1398 - 19:04:47
پیام سپاهان - اصفهان - معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: سیستم رهتاب برای نظارت و کنترل کالا طراحی شده تا از تخلفاتی همچون احتکار جلوگیری شود.
به گزارش ایرنا، سید حسن قاضی عسگر روز چهارشنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار در استانداری اصفهان افزود: این نرم افزار مخفف عبارت راهکار هوشمند تنظیم الکترونیکی بازار است که توسط متخصصان اصفهانی طراحی شده و می تواند در کشور اجرایی شود البته نیاز به چکش کاری های خاص خود دارد.
وی اظهارداشت: نظام توزیع کالا در شرایط فعلی مطلوب نیست اما می توان با ابزارهای نوین این شرایط را بهتر کرد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان افزود: به وسیله این سیستم می توان نظارت و کنترل خوبی بر روی قیمت اجناس داشت و از بروز تخلفاتی همچون احتکار جلوگیری کرد.
وی خاطرنشان کرد: برای استفاده از این سیستم می توان از کارت های اتوبوس بهره برد البته برای اصناف، کارت های ویژه ای طراحی می شود.
قاضی عسگر تاکید کرد: امیدواریم بتوانیم نظر وزارت کشور را برای اجرای نهایی این سیستم جذب کنیم تا به صورت پایلوت در استان اصفهان اجرا شود.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به مصرف بی رویه کاغذ در استان اصفهان، ادامه داد: باید افزایش تولید کاغذ سنگی در اولویت کارخانه های استان قرار گیرد تا بتوان مصرف کاغذ را بهتر مدیریت کرد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: اگر مهندسی خواسته ها به درستی مدیریت نشود نمی توان به نتایج خوبی رسید بنابراین تمامی تلاش خود را خواهیم کرد تا ضمن رفع موانع به رشد اقتصادی استان کمک کنیم.
ستاد تنظیم بازار استان اصفهان در سازمان جهاد کشاورزی مستقر است در حالی که در بیشتر استان ها، این ستاد در سازمان صنعت، معدن و تجارت فعال است.
استقرار این ستاد به تشخیص استانداران قبلی بعنوان رییس ستاد تنظیم بازار، صورت گرفته و دبیرخانه ستاد تنظیم بازار در جهاد کشاورزی استان مستقر شده است.
حدود 250 هزار واحد صنفی در استان اصفهان فعالیت دارند.
6994/6026/

http://www.sepahannews.ir/fa/News/97478/سیستم-رهتاب-از-تخلفاتی-مانند-احتکار-جلوگیری-می-کند
بستن   چاپ