پیام سپاهان
کارشناس مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان خبر داد
افزایش 4 تا 7 درجه‌ای دما در استان اصفهان تا روز چهارشنبه
شنبه 4 خرداد 1398 - 15:46:09
پیام سپاهان - اصفهان- کارشناس مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان گفت: با توجه به استقرار الگوهای تابستانه تا روز چهارشنبه دمای هوای در نقاط مختلف استان اصفهان 4 تا 7 درجه افزایش خواهد داشت.

حجت الله علی عسگریان در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر استقرار جوی ناپایدار بر روی استان اصفهان از بعد از ظهر امروز (شنبه) تا اواسط هفته است.
وی افزود: بر این اساس افزایش ابر و وزش باد نسبتاً شدید تا شدید و رگبارهای بهاری و رعدوبرق به ویژه در مناطق غربی و جنوبی استان اصفهان پیش بینی می‌شود.
بیشینه دمای هوا در اکثر مناطق استان اصفهان 1 تا 2 درجه افزایش خواهد داشت
کارشناس مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان با بیان اینکه طی 24 ساعت آینده بیشینه دمای هوا در اکثر مناطق استان اصفهان 1 تا 2 درجه افزایش خواهد داشت، بیان داشت: امروز هوای شهر اصفهان کمی ابری همراه با غبار صبحگاهی و گاهی افزایش ابر و وزش باد نسبتاً شدید پیش بینی می‌شود و روز یک شنبه نیز شاهد هوای قسمتی ابری همراه غبار صبحگاهی خواهیم بود.
وی ادامه داد: بعدازظهر روز یک شنبه در شهر اصفهان شاهد افزایش ابر و وزش باد نسبتاً شدید و رگبار و رعدوبرق پراکنده هستیم و در روز دوشنبه نیز هوا قسمتی ابری گاهی افزایش ابر، وزش باد نسبتاً شدید و رگبار و رعدوبرق پراکنده پیش بینی می‌شود.
علی عسگریان تاکید کرد: با توجه به استقرار الگوهای تابستانه تا پایان روز چهارشنبه افزایش نسبی دما بین 4 تا 7 درجه سانتی‌گراد نسبت به هفته گذشته در استان اصفهان به ویژه مناطق شمال و مرکز پیش‌بینی می‌شود.
گلخانه داران نسبت به کنترل رطوبت، دما و تهویه گلخانه‌ها اقدام کنند
گفتنی است بر اساس توصیه‌های هواشناسی استان اصفهان به علت اختلاف دمای شب و روز و جهت جلوگیری از شیوع بیماری‌ها، گلخانه داران نسبت به کنترل رطوبت، دما و تهویه گلخانه‌ها اقدام نمایند، و از سایه انداز و شید و مل پاشی در گلخانه‌ها جهت دستیابی به دمای مطلوب استفاده شود، همچنین به دلیل گرم شدن هوا آبیاری باغات مناطق معتدل و شرق انجام شود و در باغات مناطق غرب و جنوب که در مرحله گلدهی هستند از آبیاری درختان خودداری شود.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/97555/افزایش-4-تا-7-درجه‌ای-دما-در-استان-اصفهان-تا-روز-چهارشنبه
بستن   چاپ