پیام سپاهان
معاون هماهنگی و امور اقتصادی استانداری اصفهان مطرح کرد:
نگران تحریم‌های داخل کشور هستیم، نه تحریم‌های خارجی
شنبه 4 خرداد 1398 - 18:16:20
پیام سپاهان - معاون هماهنگی و امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: متاسفانه شنیده می شود آمادگی مردم از داخل کشور برای رونق تولید وجود ندارد و امروز ما نگران تحریم های خارجی نیستیم، بلکه نگران تحریم های داخل کشور هستیم.
به گزارش خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان، سیدحسن قاضی عسگر عصر امروز (شنبه) در نشست گزارش بسته حمایتی اداره کل مالیاتی از تمام واحدهای تولیدی استان و در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: رونق تولید تک وجهی نیست و باید از اصلاح سیاست های کلان اقتصادی تا رفع بروکراسی و قرطاس بازی های سال های گذشته در کشور انجام شود.
وی با بیان اینکه طی سال های گذشته دستگاه های مختلف اداری مسایل و مشکلات زیادی را برای فعالان اقتصادی ایجاد کرده اند، افزود: متاسفانه این مشکلات منجر به فرار سرمایه از استان اصفهان می شود.
معاون هماهنگی و امور اقتصادی استانداری اصفهان با تاکید بر اینکه ایجاد تحول اداری نکته ای کلیدی برای رونق تولید است، ابراز امیدواری کرد: ساختار اداری استان اصفهان را با هدف رفع مسایل و مشکلات اصلاح کنیم، همچنین نوع نگاه مدیران اداری باید به سمت رفع مشکلات حرکت کند.
وی با بیان اینکه استانداری با توجه به نقش حاکمیتی و نظارتی خود باید از اجرای سیاست های نظام اطمینان حاصل کند، گفت: با توجه به سیاست نظام که رونق تولید است باید این مهم را پیش ببریم.
قاضی عسگر با اشاره به اینکه یکی از اقدامات در این راه تدوین بسته های حمایتی برای واحدهای تولیدی و غیر تولیدی است، تصریح کرد: امروز شرایط کشور، سخت است و در جنگ اقتصادی به سر می برد.
وی افزود: متاسفانه شنیده می شود آمادگی مردم از داخل کشور برای رونق تولید وجود ندارد و امروز ما نگران تحریم های خارجی نیستیم، بلکه نگران تحریم های داخل کشور هستیم.
معاون هماهنگی و امور اقتصادی استانداری اصفهان در خصوص عدم همکاری و سختگیری بانک ها در ارائه تسهیلات، گفت: متاسفانه در شورای کمیسیون هماهنگی بانک ها عنوان شده که هنوز مشکلاتی در برخی بانک ها وجود دارد و به همین منظور در بانک مرکزی پیشنهاد شد تا تعدادی از روسای بانک ها و فعالان اقتصادی با ایجاد کمیته ای موارد اختلاف و رفتار بانک ها را رصد کنند و به نظر می رسد این کمیته می تواند بسیاری از مسائل استان را حل و فصل کند.
وی در خصوص ابتر ماندن طرح بنگاه های زودبازده که چند سال پیش در راستای رونق اشتغال و تولید کلید خورد، گفت: آمار درستی از وضعیت بنگاه های زودبازده در استان ندارم، اما امروز کشور در مسیر یک تغییر قرار گرفته که با افزایش نرخ ارز برخی کسب و کارها مزیت خود را از دست داده اند و برخی دیگر مزیت خوبی پیدا کرده اند.
قاضی عسگر تصریح کرد: امروز تولیدکنندگان باید شرایط جدید را بشناسند تا بتوانند خود را متناسب با وضعیت جدید تطبیق دهند.
کدخبرنگار: 13036
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/97559/نگران-تحریم‌های-داخل-کشور-هستیم،-نه-تحریم‌های-خارجی
بستن   چاپ