پیام سپاهان
الهیاری در واکنش به حضور راهنمای محلی در ابیانه؛
راهنمای تور، محلی و غیر محلی ندارد
یکشنبه 5 خرداد 1398 - 10:10:33 AM
ایسنا
پیام سپاهان - مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان در واکنش به حضور افراد محلی به همراه تورهای گردشگری ابیانه، گفت: هر توری که دارای مجوز باشد خودش راهنمای تور دارد و حتما آژانس‌های مربوطه این موضوع را مدنظر قرار می‎‌‎دهند.
فریدون الهیاری در خصوص اینکه آیا امکان پذیر هست که در روستای ابیانه برای هر تور یک راهنمای محلی در نظر گرفته شود یا خیر؟ اظهار کرد: در این خصوص هیچ تصمیمی گرفته نشده است و راهنمای محلی و غیر محلی ندارد چراکه راهنما بودن دارای شرایط و ضوابطی است که باید در این خصوص تصمیم گیری شود.
وی افزود: راهنمای تور نیازمند شرایطی است که باید بررسی و دانش افراد سنجش شود و سپس باید دید که آیا منطقه‌ای این چنینی ظرفیت داشتن تور محلی دارد یا ندارد و در شرایط پیک اوضاع چگونه است؟
مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان ادامه داد: هر توری که دارای مجوز باشد خودش راهنمای تور دارد و حتما آژانس‌های مربوطه این موضوع را مدنظر قرار می‎‌‎دهند و راهنماها معمولا افرادی هستند که مجوز لازم را دارند.
الهیاری تاکید کرد: امروز مشکل ما تورهای غیر مجاز یا تورهای گردشگری ثبت نشده هستند که باید برنامه داشته باشیم که چگونه این تورها را مدیریت و برای آنها برنامه ریزی کنیم که اگر شورای ابیانه برای این موضوع طرحی دارد ارائه کند تا آن را بررسی کنیم.


http://www.sepahannews.ir/fa/News/97571/راهنمای-تور،-محلی-و-غیر-محلی-ندارد
بستن   چاپ