پیام سپاهان
رئیس اداره حفاظت محیط زیست کاشان:
گزارشی از هجوم ناگهانی ملخ‌ها به مراتع کاشان نداشتیم
يکشنبه 5 خرداد 1398 - 14:20:04
پیام سپاهان - کاشان - رئیس اداره حفاظت محیط زیست کاشان گفت: وضعیت مطلوب مراتع یکی از دلایل زیاد شدن حشراتی از جمله ملخ در کاشان است اما گزارشی از هجوم ناگهانی ملخ‌ها به مراتع و عرصه‌های کشاورزی نداشتیم.

حسین خادمی در گفت و گو با خبرنگار مهر ، با بیان اینکه بارندگی‌های امسال نسبت به سال قبل در وضعیت بهتری بوده است، اظهار داشت: خوشبختانه با توجه به بارندگی‌های اخیر، منطقه کاشان از نظر رویش مرتع در وضعیت مطلوبی قرار گرفته است و یکی از دلایل زیاد شدن حشراتی از جمله ملخ و پروانه به دلیل همین وضعیت است.
وی با بیان اینکه در درون طبیعت با ازدیاد آفت کشاورزی راه مقابله با آن نیز وجود دارد، افزود: طبیعت در درون خود پرندگانی را دارد که آفتی همچون ملخ را نابود می‌کند چرا که 95 درصد آفات توسط طبیعت از بین می‌رود و بر همین اساس باید توجه خود را به رأس زنجیره غذایی معطوف کنیم.
لزوم توجه به پرندگانی همچون شاهین‌های کوچک در راستای مقابله با آفت ملخ
رئیس اداره حفاظت محیط زیست کاشان ضمن تاکید به لزوم توجه به پرندگانی همچون شاهین‌های کوچک در راستای مقابله با آفت ملخ ابراز داشت: زمانی که این توجه صورت نپذیرد موجب می‌شود آفات رشد پیدا کرده و بر همین اساس ضرر حاصل از این بی توجهی گریبان گیر عموم مردم است در حالی که در مورد بیماری سالک نیز همین موضوع صادق است و زمانی که پرنده از بین برنده حشره سالک را از بین بردیم این بیماری رشد قابل توجهی پیدا می‌کند.
وی با بیان اینکه هزینه‌های درمانی ما با بی توجهی به از بین برندگان آفات طبیعی افزایش پیدا می‌کند، گفت: عقرب‌ها نیز یکی از موجوداتی بوده که از بین برنده آفت ملخ است در حالی که متأسفانه عقرب گیری طی ایام اخیر در منطقه کاشان افزایش پیدا کرده است که در از میان رفتن یک چرخه طبیعی و مانع برای زیاد شدن آفاتی مانند ملخ مؤثر بوده است.
گزارشی از هجوم ناگهانی ملخ‌ها نداشتیم
خادمی تاکید کرد: با وجود زیاد شدن ملخ در مراتع اما خوشبختانه گزارشی از هجوم ناگهانی ملخ‌ها به عرصه‌های کشاورزی کاشان و مراتع گزارش نشده است.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/97585/گزارشی-از-هجوم-ناگهانی-ملخ‌ها-به-مراتع-کاشان-نداشتیم
بستن   چاپ