پیام سپاهان
پیش‌بینی افزایش تردد خودروها در تعطیلات عید فطر
چهارشنبه 8 خرداد 1398 - 13:47:28
پیام سپاهان - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان گفت: پیش‌بینی می‌شود تردد در روزهای چهاردهم تا هفدهم خردادماه در محورهای مواصلاتی استان اصفهان افزایش یابد.‌
به گزارش ایسنا-منطقه اصفهان، مهدی خضری با اشاره به در پیش رو بودن مراسم سالگرد ارتحال بنیان گذار انقلاب و تعطیلات عید فطر، اظهار کرد: ناوگان حمل و نقل مسافر استان اصفهان، مجتمع های خدماتی-رفاهی، راهدارخانه‌ها، پلیس راه و سایر دستگاه‌های امدادی با حداکثر ظرفیت خود به خدمت‌رسانی به مسافران و شرکت کنندگان در مراسم سی امین سالگرد ارتحال بنیان گذار نظام جمهوری اسلامی ایران خواهند پرداخت.
وی با بیان اینکه تعطیلات هفته آینده به نوعی با پایان فصل مدارس دانش آموزان و آغاز سفرهای تابستانی همزمان شده است، تصریح کرد: سرجمع ترددهای ورودی و خروجی به استان اصفهان در تابستان سال گذشته عدد 200 هزار تردد بوده که به نسبت سایر فصول دیگر 18 درصدی رشد را ثبت کرده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان با بیان اینکه آمارها نشان می‌دهد که با افزایش تردد، احتمال تصادفات نیز افزایش می‌یابد، اضافه کرد: یکی از نگرانی‌های ما در این ایام حضور رانندگان ناآشنا به شرایط رانندگی در جاده‌های برون شهری است.
وی ادامه داد: همه باید بدانندکه در زمان بروز تصادف سرعت خودرو به صورت آنی به صفر کاهش می‌یابد و در صورت عدم استفاده از کمربند، سرنشینان خودرو با همان سرعت اولیه به حرکت خود ادامه داده و به شدت به سایر سرنشینان و بدنه داخلی خودرو برخورد می کنند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان نبستن کمربند ایمنی در هنگام رانندگی را ضروری دانست و یادآور شد: اگر خودرو در تصادف واژگون شود، سرنشینان بدون کمربند ایمنی به بیرون پرتاب شده و با شدت بیشتری آسیب می بینند .
وی با بیان اینکه خواب آلودگی و عدم دید کافی ریسک رانندگی را بالا می برد، خاطرنشان کرد: رانندگان در صورت احساس خواب آلودگی و عدم هوشیاری خودرو خود را در نزدیکترین پارکینگ ایمن یا مجتمع های خدماتی رفاهی پارک کرده و پس از استراحت دوباره به مسیر ادامه دهند.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/97709/پیش‌بینی-افزایش-تردد-خودروها-در-تعطیلات-عید-فطر
بستن   چاپ