پیام سپاهان
ارتباط حرفه ای بین علوم ورزشی و فنی و مهندسی در کشور وجود ندارد
شنبه 11 خرداد 1398 - 12:27:49 PM
ایرنا

پیام سپاهان- مجتبی بابایی خورزوقی افزود: هریک از گروه های علوم ورزشی و فنی و مهندسی در زمان حاضر جزیره ای عمل می کنند بطوریکه بیشتر استادان و کارشناسان فنی و مهندسی بصورت مجزا بر روی ابزارهای علوم ورزشی کار می کنند.

وی با بیان اینکه این موضوع احتمال خطای کار را افزایش می دهد، ادامه داد: از طرفی بیشتر فعالان ورزشی نیز جداگانه از ابزارهای فنی استفاده می کنند اما حرفه ای با کاربرد آنها آشنا نیستند.

این عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی اصفهان با بیان اینکه این 2 گروه به دلیل ارتباط نداشتن، از نیازهای همدیگر اطلاعات دقیقی ندارند، تصریح کرد: همایش ملی علوم ورزشی با رویکرد فنی و مهندسی با هدف برقراری ارتباط بین این 2 رشته، ورزش با صنعت و مراکز صنعتی با علوم ورزشی برگزار می شود.

بابایی افزود: نخستین همایش ملی علوم ورزشی با رویکرد علوم فنی مهندسی، 30 و 31 خرداد سال جاری در میزبانی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه این همایش به دنبال ایجاد ارتباط کاربردی و بهینه علوم ورزشی با بخش های فنی مهندسی و صنعت و انتشار مقاله های روزآمد در این زمینه است، اظهار داشت: مسابقه "ایکاب" (ایده – کار – برکت) نیز در این همایش برگزار می شود و در آن ایده های برتر در زمینه علوم ورزشی و فنی و مهندسی انتخاب و تا 300 میلیون ریال حمایت مالی می شوند.

دبیر اجرایی همایش ملی علوم ورزشی با رویکرد فنی و مهندسی اضافه کرد: حمایت مالی از ایده های برتر ایدکاب توسط معاونت نوآوری پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم پزشکی، مرکز نوآوری و کارآفرینی دانشگاه صنعتی اصفهان و یک شرکت دانش بنیان انجام می شود.

وی به برگزاری سه کارگاه آموزشی در این همایش ملی اشاره و خاطرنشان کرد: مهلت ارسال مقاله به همایش تا 17 خرداد و ثبت نام تا 25 خرداد جاری است.

وی از جمله نمونه های ارتباط بین علوم ورزشی و فنی و مهندسی را در مهندسی نساجی برای تهیه لباس ورزشکاران، ساخت دستگاه های بدن سازی در رشته مهندسی مکانیک، ساختمان های ورزشی در رشته مهندسی عمران، برنامه های کاربردی و تحلیل گر در رشته مهندسی برق و کامپیوتر، مواد و جنس تجهیزات ورزشی در رشته مهندسی مواد، پیاده روی و دوچرخه سواری در رشته حمل و نقل و معماری و شهرسازی عنوان کرد.

 آسیب شناسی ورزشی و حرکات اصلاحی، بیومکانیک، بیومواد، مهندسی و فناوری ورزشی و فیزیولوژی، استعدادیابی، تغذیه ورزشی، کاربرد ابزارهای فنی مهندسی در علوم ورزشی، مدیریت، اقتصاد، جامعه شناسی، ارتباطات و گردشگری ورزشی و سایر کاربردهای علوم فنی مهندسی با رویکرد پزشکی ورزشی و ارگونومی ورزشی از محورهای نخستین همایش ملی علوم ورزشی با رویکرد علوم فنی مهندسی است.

نخستین همایش ملی علوم ورزشی با رویکرد علوم فنی مهندسی، 30 و 31 خرداد امسال به میزبانی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می شود.


http://www.sepahannews.ir/fa/News/97869/ارتباط-حرفه-ای-بین-علوم-ورزشی-و-فنی-و-مهندسی-در-کشور-وجود-ندارد
بستن   چاپ