پیام سپاهان
امضای تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه علمی کاربردی و آموزش پرورش اصفهان
شنبه 11 خرداد 1398 - 21:50:47
پیام سپاهان - تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه جامع علمی کابردی و اداره کل آموزش پرورش استان اصفهان به امضا رسید.
به گزارش خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان، سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان شامگاه امشب (شنبه) در همایش "توسعه نظام آموزش‌های مهارتی" در مرکز آموزش علمی کاربردی شهرداری‌های استان اصفهان، اظهار کرد: این تفاهم نامه با هدف آموزش‎‌های مهارتی و کاهش مشکلات هنرستان ها به امضا رسید. زیرا زمینه های همکاری بین دانشگاه علمی کاربردی و آموزش و پرورش وجود دارد. 
مهدی قیصری با بیان اینکه دانشگاه علمی کابردی آمادگی کامل برای محقق شدن سند تحول آموزش و پرورش را دارد، تصریح کرد: این دانشگاه مهارتی و کاربردی است و این سند به دنبال پرورش دانش آموخته ای است که دارای مهارت باشد، از این رو امضای این تفاهم نامه در راستای تحقق این سند است.
وی ادامه داد: اسناد بالادستی حاکی از این است که باید به سمت مهارت آموزی حرکت کنیم. به گونه ای که تا پایان سند ششم توسعه باید 30 درصد آموزش ها به سمت مهارتی و کاربردی باشد. از سال 95 تاکنون نیز تمام شعارهای مقام معظم رهبری در راستای مهارت بوده و در بیانه گام دوم نیز بر این مهم تایید شده است که لازمه تحقق بیانات رهبری تربیت دانش آموختگانی است که مهارت داشته باشند.
سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان با بیان اینکه نظام آموزش کشور بیشتر متنرکز بر آموزش نظری است، اظهار کرد: در حوزه نظری بسیار خوب عمل کرده ایم، اما در راستای مهارت آموزی اطلاع رسانی به دانشجویان برای ورود به دانشگاه خوب نبوده است، زیرا دانشجو رشته های زیادی نمی‌شناخته و اغلب در رشته ای که تحصیل کرده اند، مشغول به کار نیستند.
وی افزود: دانشگاه علمی کاربردی متولی نظام مهارتی در کشور است. هر مرکز علمی کاربردی یعنی یک دانشکده تخصصی که در دل محیط کار قرار دارد. تفاوت این دانشگاه با دیگر دانشگاه های کشور این است که رشته ها در محیط واقعی کار آموزش داده می شود و دانشجو با محیط کار در ترم یک آشنا می شود. 
سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان تاکید کرد: مدرسان این دانشگاه افراد خبره صنعت هستند و دانشجویان دوره کارآموزی دارند.
قیصری اضافه کرد: 850 کدرشته در دانشگاه علمی کاربردی فعال است که 850 شغل را در دوره های کاردانی و کارشناسی معرفی می کند، با این وجود هنوز نسبت به دنیا عقب هستیم. نظام پودمان و تک درس نیز از 160 تا 180 ساعت برای آموزش مهارت به افراد توسط این دانشگاه برگزار می شود و کسی که این دوره را می گذارند مهارت را کامل می آموزد.
سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان در خصوص مراکز فعال در استان اصفهان گفت: در استان 30 مرکز علمی کاربردی فعال است و 16 هزار دانشجوی ثبت نام کرده در 230 رشته در استان مشغول به تحصیل هستند.
وی به دیگر تفاوت دانشگاه علمی کاربردی نسبت به دیگر دانشگاه های کشور اشاره کرد و گفت: دانشگاه تقاضا محور است و بر اساس بازار کار به تربیت نیروی انسانی ماهر می پردازد. در این مراکز نیازسنجی رشته انجام می شود و اگر رشته ای مفید نبود، حذف می شود.
سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان در خصوص تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه علمی کاربردی و آموزش و پرورش استان گفت: این تفاهم نامه باعث می شود چند سال آینده در استان دچار تحول شویم، زیرا با این تفاهم نامه مهارت به دانش آموزان از پایه آموزش داده می شود.
به گزارش ایسنا، تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان و آموزش و پرورش استان اصفهان به امضا رسید. این تفاهم نامه با هدف آموزش‌های مهارتی و کاهش مشکلات هنرستان‌ها و در راستای ارتقاء رشد و بالندگی به امضا رسیده است.
کد خبرنگار:13037
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/97897/امضای-تفاهم‌نامه-همکاری-دانشگاه-علمی-کاربردی-و-آموزش-پرورش-اصفهان
بستن   چاپ