پیام سپاهان
در سال 97 انجام شد؛
برگزاری 38 دوره کوتاه مدت اسلام شناسی در مدرسه ناصریه اصفهان
یکشنبه 12 خرداد 1398 - 5:27:12 AM
مهر
پیام سپاهان - اصفهان - رئیس مدرسه علمیه تاریخی ناصریه اصفهان گفت: سال گذشته 38 دوره کوتاه مدت اسلام شناسی برای گردشگران خارجی در مدرسه تاریخی ناصریه اصفهان برگزار شد.

حجت الاسلام محسن اخوان  ضمن اشاره به فعالیت‌های مدرسه علمیه ناصریه اصفهان اظهار داشت: این مدرسه 20 سال است که در حوزه آموزش طلاب فعالیت داشته و طی 9 سال گذشته نیز با همکاری مرکز مدیریت حوزه علمیه بازسازی و مرمت شده است.
وی افزود: در این مدرسه برنامه‌ریزی هایی در راستای رونق گردشگری اسلامی داریم که تحقق این امر در قالب برنامه‌های فرهنگی و برپایی نمایشگاه انجام می‌شود.
رئیس مدرسه علمیه تاریخی ناصریه اصفهان با اشاره به برگزاری گپ و گفت‌های دوستانه با گردشگران بیان داشت: در این مدرسه هر روز گفت وگوهای دوستانه و چهره به چهره روحانیون با گردشگران خارجی و ایرانی برگزار می‌شود و به سوالات آنها در ارتباط با دین اسلام پاسخ می‌دهیم.

برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه مدت و یک روزه آشنایی با اسلام در مدرسه ناصریه
وی به برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه مدت و یک روزه آشنایی با اسلام اشاره کرد و بیان داشت: سال گذشته حدود 38 دوره آموزش‌های کوتاه مدت اسلام برای توریست‌هایی که از کشورهای مختلف قصد آشنایی اجمالی و تخصصی در زمینه‌های مختلف اسلامی را داشتند برگزار شد که دانشجویان و اساتید از رشته‌های مختلف با علاقه‌مندی در این دوره‌ها شرکت نمودند.
مسلمان شدن استاد دانشگاه اهل پرو و تاجر چینی
رئیس مدرسه علمیه تاریخی ناصریه اصفهان در ارتباط با اینکه آیا برگزاری این دوره‌ها موجب استمرار ارتباط گردشگران خارجی در ارتباط با اسلام شناسی و یا مسلمان شدن آنها نیز شده است، بیان داشت: هدف این دوره‌ها فراتر از مسلمان کردن شرکت کنندگان است ولی با این وجود مواردی از مسلمان شدن توریست‌ها نیز داشته‌ایم که از آن جمله می‌توان به مسلمان شدن استاد دانشگاه اهل پرو و تاجر چینی اشاره کرد.

وی ادامه داد: این افراد با حضور در دوره‌های آموزش کوتاه مدت آشنایی بدون واسطه با اسلام، ابراز تمایل‌های فراوان به گرویدن به اسلام و مذهب شیعه داشتند و زمینه‌های این امر در محضر علما در اصفهان فراهم شد.
اخوان تاکید کرد: این افراد در حال حاضر هم در راستای یافتن پاسخ سوالات و مسائل بروز خود با مبلغین بین المللی مدرسه علمیه تاریخی ناصریه اصفهان در ارتباط هستند.
بازدید گروه 15 نفره دانشجویان ترک مسلمان از مدرسه ناصریه
وی ابراز داشت: در مواردی دیگر راهنمایان از تورهای خارجی داشته‌ایم که به واسطه حضور در این دوره‌های اسلام شناسی، در سفرهای بعدی از ما درخواست برگزاری این دوره‌ها برای گروه‌های گردشگری خود را داشتند که از جمله این موارد سفر گروه 15 نفره دانشجویان ترک مسلمان به ایران، بازدید آنها از مدرسه و مکان‌های تاریخی و حضور آنها در جلسات مختلف با علما و دوره کوتاه مدت اسلام شناسی بود.

  مدرسه علمیه تاریخی عباسی یا ناصریه اصفهان در جنوب شرقی مسجد امام اصفهان در حیاطی مفرح قرار دارد؛ این مدرسه دارای اتاق‌هایی برای تحصیل و زندگی طلاب است که در دوره صفوی مورد استفاده روحانیون بوده است؛ این مدرسه در زمان ناصرالدین شاه قاجار مرمت و به همین دلیل به مدرسه ناصری یا ناصریه معروف شد.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/97899/برگزاری-38-دوره-کوتاه-مدت-اسلام-شناسی-در-مدرسه-ناصریه-اصفهان
بستن   چاپ