پیام سپاهان
دانشگاه جامع علمی کاربردی برای کمک به طرح تحول بنیادین آموزش و پرورش آمادگی دارد
یکشنبه 12 خرداد 1398 - 7:21:04 AM
ایرنا
پیام سپاهان- مهدی قیصری در مراسم امضای تفاهمنامه همکاری این دانشگاه و آموزش و پرورش در تالار شهروند افزود: دانشگاه جامع علمی کاربردی با هدف افزایش مهارت‌های حرفه‌ای در سال 1375 تأسیس شده است.
وی با اشاره به اینکه تا پایان برنامه ششم توسعه 30 درصد فعالیت مراکز آموزش عالی کشور باید به سمت آموزش‌های عالی مهارتی برود، خاطرنشان کرد: این فعالیت‌ها اکنون 17 درصد است.
سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی اصفهان با یبان این مطلب که روی دیگر دانایی توانایی است، افزود: اطلاع رسانی در زمینه انتخاب رشته‌های تحصیلی خوب نبوده است و به همین دلیل دانش آموزان نتوانسته‌اند به درستی رشته تحصیلی متناسب با توانایی و علاقه خود را انتخاب کنند.
وی با اشاره به اینکه رشته‌های علمی کاربردی در محیط کار انجام می‌شوند، اظهارداشت: 70 درصد رشته‌های دانشگاه جامع علمی کاربردی آزمایشگاهی و کارگاهی هستند.
قیصری بیان کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی و آموزش و پرورش استان اصفهان می‌توانند برای کسب مهارت اندوزی دانشجویان و دانش آموزان از نیروهای محرب یکدیگر استفاده کنند.
وی اضافه کرد: تفاهمنامه منعقد شده بین آموزش و پرورش و دانشگاه علمی کاربردی این زمینه را فراهم کرده است.
سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی اصفهان با اشاره به اینکه 230 رشته در 30 مرکز این دانشگاه اجرایی شد، بیان کرد: برنامه ما این است که متناسب با نیاز جامعه رشته‌های جدید به برنامه آموزشی این دانشگاه اضافه کنیم.
وی با اعتقاد به اینکه برای مهارت آموزی فارغ التحصیلان مراکز علمی ارتباط خوبی بین دانشگاه و آموزش و پرورش برقرار نبوده است گفت: با همت آموزش و پرورش که زمینه ساز دانشگاه است در صددیم تا با اجرایی شدن تفاهمنامه همکاری راه‌های ارتقا و افرایش مهارت دانش آموختگان را بررسی و اجرایی کنیم.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/97903/دانشگاه-جامع-علمی-کاربردی-برای-کمک-به-طرح-تحول-بنیادین-آموزش-و-پرورش-آمادگی-دارد
بستن   چاپ