پیام سپاهان
ایجاد 8 هزار شغل برای مددجویان کمیته امداد اصفهان هدفگذاری شد
دوشنبه 13 خرداد 1398 - 10:42:39 AM
ایرنا

پیام سپاهان- بهرام سواد کوهی با بیان اینکه یکی از اهداف اصلی این نهاد کارآفرینی، ایجاد اشتغال و خودکفایی خانوارهای زیر پوشش است، تاکید کرد: توانمندسازی مددجویان تحت حمایت و استقلال مالی آنها از اهداف مهم این نهاد است که به طور جدی آن را دنبال می‌کند.

وی با بیان اینکه رقم تسهیلات در نظر گرفته شده برای این تعداد شغل هنوز ابلاغ نشد، اضافه کرد: کمیته امداد حدود پنج سال بر طرح‌های اشتغال مددجویان نظارت می‌نماید تا علاوه بر حمایت و هدایت، خانواده‌ها به خودکفایی اقتصادی برسند.

وی تاکید کرد: کمیته امداد بیشترین حمایت و هدایت خود را از طرح‌هایی که در راستای رونق تولید اقتصادی باشد، خواهد داشت و در راستای اشتغالزایی مددجویان از کارآفرینان حرفه‌ای، خیران کارآفرین و جهادگران کارآفرین، بهره خواهد گرفت.

سواد کوهی ادامه داد: سال گذشته هفت هزار و 96 طرح اشتغالزا برای مددجویان کمیته امداد اصفهان ایجاد و برای این تعداد طرح بیش از هزار و 220 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شد.

به گفته وی از این تعداد طرح اشتغالزایی، 37 درصدد برای زنان سرپرست خانوار و 63 درصد برای مردان ایجاد شد و33 درصد مناطق روستایی و 67 درصد مناطق شهری را شامل می‌شود.

وی تصریح کرد: طرح‌هایی که در بخش زنان سرپرست خانوار اجرایی می‌شود همچون قالی بافی و خیاطی کم هزینه تر از طرح‌های بخش آقایان است که بیشتر به سمت صنعت گرایش دارد.

وی خاطرنشان کرد: هر کارفرمایی که مددجویان کمیته امداد را استخدام کند به ازای هر تَن، تسهیلاتی بالغ بر 200 میلیون ریال یا دو سال حق بیمه توسط خود کمیته امداد به کافرما تعلق می‌گیرد.

کمیته امداد استان اصفهان 107 هزار و 940 خانوار با جمعیتی بیش از 204 هزار نفر را زیر پوشش دارد که از این آمار 57 درصد سرپرست زن و 43 درصد سرپرست مرد هستند.


http://www.sepahannews.ir/fa/News/97967/ایجاد-8-هزار-شغل-برای-مددجویان-کمیته-امداد-اصفهان-هدفگذاری-شد
بستن   چاپ