پیام سپاهان
/پایان نامه/
بررسی رابطه یادگیری سازمانی با فرهنگ کارآفرینانه
چهارشنبه 15 خرداد 1398 - 11:14:10
پیام سپاهان - نتایج یک پژوهش نشان می دهد که بین ابعاد و شاخص های فرهنگ کارآفرینانه، یادگیری سازمانی و گرایش کارآفرینانه رابطه‌ مثبت و معنی‌داری وجود دارد.
به گزارش ایسنا-منطقه اصفهان، یاسمن یزدان‌پناه دانشجوی کارشناسی ارشد کارآفرینی فرهنگی در دانشگاه هنر اصفهان به "بررسی رابطه فرهنگ کارآفرینانه، یادگیری سازمانی با گرایش کارآفرینانه (مورد مطالعه: شرکت های دانش بنیان مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی شهر اصفهان )" پرداخت.
این پژوهش به بررسی رابطه فرهنگ کارآفرینانه، یادگیری سازمانی با گرایش کارآفرینانه در شرکت های دانش بنیان مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی شهر اصفهان در سال 1396-1397 پرداخته است. 
هدف از انجام این پژوهش بررسی فرهنگ کارآفرینانه شرکت های دانش بنیان، یادگیری سازمانی و گرایش کارآفرینی کارکنان و در نهایت تعیین رابطه فرهنگ کارآفرینانه، یادگیری سازمانی با گرایش کارآفرینانه در شرکت های دانش بنیان مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی شهر اصفهان است. 
این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر روش گرد آوری داده ها از نوع توصیفی- همبستگی است. 
در این پژوهش تعداد 481 شرکت دانش بنیان شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان انتخاب و مطالعه بر رروی آنها انجام شد. راهبرد نمونه گیری از نوع تصادفی - ساده انتخاب شد که با استفاده از فرمول کوکران 91 شرکت به عنوان حجم نمونه برای بررسی انتخاب شدند و برای اطمینان بیشتر 100 شرکت مورد مطالعه قرار گرفت. 
یافته های حاصل از این تحقیق نشان داد که بین ابعاد و شاخص های فرهنگ کارآفرینانه، یادگیری سازمانی و گرایش کارآفرینانه رابطه‌ مثبت و معنی‌داری وجود دارد. بنابراین تمام فرضیه های پژوهش تایید شده و مدل نهایی پژوهش ارائه شده است.
به گزارش ایسنا، این پایان نامه با راهنمایی محمد تقی طغرایی در دانشگاه هنر اصفهان دفاع شد.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/98077/بررسی-رابطه-یادگیری-سازمانی-با-فرهنگ-کارآفرینانه
بستن   چاپ