پیام سپاهان
رییس دانشگاه اصفهان مطرح کرد:
دانشگاه‎ها در پذیرش دانشجوی دکتری اختیار بیشتری داشته باشند
شنبه 18 خرداد 1398 - 9:15:10 AM
ایسنا
پیام سپاهان - رییس دانشگاه اصفهان گفت: معتقد به پذیرش دانشجو با اختیار بیشتر دانشگاه‌ها هستیم و در این صورت عضو هیات علمی می‌تواند دانشجویی داشته باشد که قطعا همراه با نیاز جامعه است. 
هوشنگ طالبی اظهار کرد: روند پذیرش دانشجوی دکتری در دانشگاه اصفهان نسبت به سال گذشته تغییر محسوسی از نظر تعداد نداشته، تنها به صورت موردی یک یا دو نفر افزایش و کاهش در برخی رشته‌ها اعمال شده است. 
وی درخصوص روند پذیرش دانشجویان دکتری گفت: پس از معرفی افراد مجاز داوطلب ادامه تحصیل در دانشگاه اصفهان از سوی سازمان سنجش، مصاحبه در دانشگاه به عمل آمده و نمره آزمون شفاهی به سازمان سنجش اعلام و واجد شرایط پذیرش مشخص می‌شود. 
پذیرش 380 دانشجوی دکتری در سال جدید
رییس دانشگاه اصفهان در خصوص آمار تعداد دانشجویان دکتری در دانشگاه اصفهان گفت: در حال حاضر2200 دانشجو در دانشگاه اصفهان مشغول به تحصیل هستند و 380 دانشجو جدید در سال جدید پذیرفته می‌شود.
وی در پاسخ به اینکه آیا افزایش پذیرش دانشجویان دکتری با توجه به زیرساخت‌ها و فضای بازار کار در جامعه منطقی است یا خیر؟ گفت: بسته به اینکه بازار و فضای آن چگونه تعریف شود، شرایط امروز جامعه به خصوص فضای ناشی از تحریم‌ها می‌تواند یک فرصت باشد. در این صورت اگر دانش آموختگان ورزیده‌ای تربیت شود، قطعا می‌تواند زیرساخت‌های توسعه کشور را فراهم کند.
طالبی با بیان اینکه ظرفیت پذیرش دانشجو تابع شرایط علمی اعضای هیات علمی و متقاضیان آن است، اظهار کرد: با توجه به عملکرد علمی به خصوص جوانان و جدیدالاستخدام‌ها با عملکرد خوب موجب افزایش ظرفیت‌های بالقوه و جدیدی به دانشگاه اصفهان شده که همراه با اعتلای سطح کمی و کیفی این دانشگاه بوده، بنابراین تا حدود موردی، ظرفیت ها افزایش داشته است.
وی با تاکید بر اینکه روند تعیین ظرفیت فرایندی طبیعی است، اظهار کرد: باید دید اساسا ظرفیت افزایش وجود داشته است یا خیر، دوم اینکه اگر کاهش و افزایش با مطالعه و برنامه ریزی و بر اساس ظرفیت سازی ایجاد شده باشد، افزایش ظرفیت کلیت آن با منطق باشد و موجب توسعه علمی خواهد بود.
رییس دانشگاه اصفهان در پاسخ به این پرسش که روند بهبود پذیرش دانشجویان دکتری در چه صورت محقق می‌شود، تصریح کرد: ما معتقد به پذیرش دانشجو با اختیار بیشتر دانشگاه‌ها هستیم و در این صورت عضو هیات علمی می‌تواند دانشجویی بگیرد که به صورت پروژه‌ای همکاری کند و برای انجام آن نیاز به محقق و کار تحقیقاتی دانشجویی داشته باشد و قطعا همراه با نیاز جامعه است. 
 


http://www.sepahannews.ir/fa/News/98158/دانشگاه‎ها-در-پذیرش-دانشجوی-دکتری-اختیار-بیشتری-داشته-باشند
بستن   چاپ