پیام سپاهان
اجرای سامانه نوبت دهی آنلاین پزشکی تا پایان امسال در کشور
شنبه 18 خرداد 1398 - 15:12:51
پیام سپاهان - مدیرعامل سامانه نوبت آنلاین با بیان اینکه سامانه نوبت دهی آنلاین پزشکی تا پایان امسال در کشور باید پیاده شود، گفت: شرکت های دانش بنیان و اینترنتی بیشتر اقتصاد را در دست گرفته و گردش مالی بالایی دارند.
به گزارش خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان، سید خدارحم هاشمی پیش از ظهر امروز (شنبه) در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه در قرن بیست و یکم دنیا به سمت اقتصاد دانش بنیان یا اقتصاد بی وزن می رود، اظهار کرد: در این شرایط ما باید بتوانیم از طریق دانش فنی و تخصص فناوری و اطلاعات درآمد کسب کنیم، چرا که امروز اقتصادهای نفتی در صدر جدول پول‌سازترین اقتصادهای دنیا نیستند.
وی افزود: آمار سال های گذشته اقتصاد ایران نشان می دهد که شرکت های دانش بنیان و اینترنتی بیشتر اقتصاد را در دست گرفته و گردش مالی بالایی دارند.
مدیرعامل سامانه نوبت آنلاین با تاکید بر اینکه باید به دانش روز مسلح باشیم تا بتوانیم از این مسیر سخت اقتصادی عبور کنیم، گفت: دانشIT اکنون مهمترین، کارآمدترین، پول‌سازترین و کاربردی ترین دانش روز دنیا و زیربنای بسیاری از علوم و بخش های اقتصادی است.
وی با بیان اینکه فناوری اطلاعات یکی از پرطرفدارترین و جذاب‌ترین مباحث روز دنیاست، تاکید کرد: پردرآمدترین مشاغل دنیا در همین حوزه است و با نگاهی به لیست ثروتمندترین افراد جهان، آنها در این حوزه فعالیت دارند.
هاشمی با اشاره به اینکه به منظور تحقق اهداف سند توسعه ای چشم‌انداز بیست ساله ایران، تصمیم بر راه اندازی دولت الکترونیک گرفته شده است، گفت: براساس قوانین برنامه چهارم و پنجم توسعه، وزارت بهداشت موظف به اجرای پرونده الکترونیک سلامت برای همه افراد جامعه شده است.
وی افزود: براساس اعلام مرکز آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، پرونده الکترونیک سلامت شامل مجموعه اطلاعات مرتبط با سلامت شهروندان، از پیش از تولد (شامل اطلاعات دوران جنینی و ماقبل آن) تا پس از مرگ است که به ‌صورت مداوم و با گذشت زمان به شکل الکترونیک ذخیره می‌شود و در صورت نیاز، بدون محدودیت مکانی یا زمانی، تمام یا بخشی از آن در دسترس افراد مجاز (پزشک معالج) قرار خواهد گرفت.
به گفته مدیرعامل سامانه نوبت آنلاین، نوبت دهی آنلاین پزشکی، صرفه جویی در زمان اخذ نوبت، تسریع انجام خدمات بهداشتی درمانی و جلوگیری از اقدامات تکراری و مراجعات بی‌مورد، صرفه جویی در زمان بیماران و پرسنل درمانی و پزشکی، صرفه جویی مالی و حل بخشی از معضل ترافیک آلودگی هوا و … از جمله مزایای پرونده سلامت الکترونیک است.
وی گفت: در سامانه نوبت دهی نوبت آنلاین می توان بدون پرداخت هزینه تبلیغات، به راحتی تخصص ها و فعالیت های درمانی مختلف ارائه شده توسط مطب یا مرکز درمانی را در معرض دید همگان قرار داد، همچنین از طریق این سامانه می توان برای دادن نوبت آزمایشگاه ها و خدمات پیراپزشکی از جمله فیزیوتراپی، سونوگرافی، آندوسکوپی، کلونوسکوپی و... اقدام کرد. 
هاشمی در ادامه با بیان اینکه اپلیکیشن ها، نرم افزارها و سامانه های متعددی زیر نظر شرکت های خصوصی و یا حتی دولت و یا وابسته به بیمارستان ها، کلینیک ها و درمانگاه ها در زمینه فعالیت سامانه نوبت دهی آنلاین در حال فعالیت هستند، اظهار کرد: عمر این سامانه ها به پنج سال می رسد، اما با وجود سپری شدن این زمان، هنوز ساماندهی و همه گیر نشده اند.
مدیرعامل سامانه نوبت آنلاین با اشاره به اینکه استان اصفهان در زمینه پزشکی و پیراپزشکی یکی از قطب های بزرگ کشور و پیشرو در حوزه آی تی به شمار می رود، گفت: مدیران سامانه نوبت آنلاین تصمیم به اجرای این پروژه به صورت پایلوت در استان اصفهان گرفته اند و سپس این سامانه در دیگر استان های کشور اجرا خواهد شد که این امر باعث اشتغالزایی تعداد زیادی از جوانان تحصیلکرده خواهد شد. 
وی با بیان اینکه در استان اصفهان حدود 18 هزار پزشک فعالیت دارند، گفت: به طور قطع تا یک سال آینده تمام پزشکان در استان و حتی کشور باید تحت پوشش نوبت دهی آنلاین قرار گیرند، البته طرح نوبت دهی آنلاین هنوز از سوی وزارت بهداشت در کشور اجباری نشده است، اما تا پایان امسال این طرح در کشور باید پیاده شود و پزشکان زیر نظر این سامانه قرار گیرند.
هاشمی در پاسخ به این سوال خبرنگار ایسنا، مبنی بر اینکه بیمارستان ها و مراکز پزشکی دولتی نیز چگونه در این طرح قرار می گیرند، گفت: به طور قطع تمام بیمارستان ها برنامه‌نویسان حرفه ای برای راه اندازی سامانه نوبت دهی آنلاین خود دارند، اما بعد از تعامل با این مجموعه ها، آنها حاضر به برون سپاری و همکاری با مجموعه ما هستند.
وی افزود: در حال حاضر سهامداران این شرکت هیچ هزینه ای از پزشکان و بیماران برای نصب و راه اندازی این سامانه دریافت نمی کنند، بعد از نصب این اپلیکیشن، بیماران در هر بار نوبت دهی باید 1000 تومان به صورت اینترنتی پرداخت کنند که با توجه به کاهش هزینه ها و صرفه جویی در وقت این رقم قابل قبول است.
مدیرعامل سامانه نوبت آنلاین در خصوص توریسم درمانی در ایران، گفت: به دنبال تعامل با کشور عراق و اقلیم کردستان عراق جهت قرارداد همکاری برای نصب و راه اندازی این سامانه هستیم.
کدخبرنگار: 13036
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/98195/اجرای-سامانه-نوبت-دهی-آنلاین-پزشکی-تا-پایان-امسال-در-کشور
بستن   چاپ