پیام سپاهان
انتقال دام و فرآورده های خام دامی بدون مجوز ممنوع شد
يکشنبه 19 خرداد 1398 - 10:08:49
پیام سپاهان - اصفهان- معاون سلامت اداره کل دامپرشکی اصفهان گفت: به منظور حفظ سلامت جمعیت دام و جلوگیری از قاچاق ، جابه جایی دام زنده و انواع فرآورده خام دامی در این استان بدون مجوز این نهاد ممنوع و غیر قانونی است.

محمود کشتکار روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: هرگونه جابه جایی محموله‌های دام زنده، فرآورده‌های خام دامی، نهاده‌ها، خوراک دام، دارو و مواد بیولوژیک فاقد مجوز دامپزشکی غیرمجاز است.
به گفته وی هر کدام از این موارد که مجوزهای لازم را از دامپزشکی اخذ نکنند، غیرمجاز است و تخلف محسوب می‌شود که از طریق مراجع قانونی و طبق قوانین و مقررات، با متخلفین این بخش برخورد خواهد شد.
معاون سلامت اداره کل دامپزشکی اصفهان تصریح کرد: به منظور کنترل بیماری مشترک دام و انسان و حفظ سلامت جامعه، ورود دام زنده به این استان باید با مجوز و گواهی سلامت باشد.
کشتکار بیان کرد: با هماهنگی‌های انجام شده با استقرار نیروی های انتظامی و نظارت های بهداشتی شبکه های دامپزشکی در محور مواصلاتی شهرستان‌های تابعه در محورهای اصلی استان، جا به جایی دام، طیور زنده و مواد خام پروتئینی فاسد شدنی تنها با مجوز انجام می‌شود.
وی همچنین، کشتار دام در مناطق روستایی و تفرجگاه‌ها و خارج از نظارت مأموران دامپزشکی را ممنوع اعلام و تصریح کرد: با افراد خاطی در این زمینه برخورد قانونی خواهد شد.
به گفته وی استان اصفهان با 24 شهرستان رتبه اول را در فرآورده‌های دامی دارد و 10 درصد دام کشور در این استان تأمین می‌شود و با تولید روزانه سه هزار و 300 تن شیر که از این مجموع یکهزار و 200 تن آن به خارج از استان منتقل می‌شود.و پدر بحث صادرات استان اصفهان در سال 20 هزار تن صادرات با ارزشی به مبلغ 20 میلیون دلار ارز آوری می‌کند.
استان اصفهان با داشتن بیش چهارصد و 20 هزار رأس دام سنگین و حدود سه میلیون گوسفند بز و دو هزار 300و احد مرغداری و 214 واحد مرغ تخم گذلر یکی از قطپ های دامپروری است.
م / س 6026

http://www.sepahannews.ir/fa/News/98217/انتقال-دام-و-فرآورده-های-خام-دامی-بدون-مجوز-ممنوع-شد
بستن   چاپ