پیام سپاهان
معین:
جای صنایع دستی اصفهان در بازارهای دنیا خالی است
يکشنبه 19 خرداد 1398 - 10:08:59
پیام سپاهان - رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با انتقاد از وضعیت این روزهای هنرمندان صنایع دستی، گفت: امروز قیمت مواد اولیه صنایع دستی دچار تورم شده است و تولیدات هنرمندان گاهی صرفه اقتصادی ندارد.
به گزارش خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان، فتح الله معین صبح امروز (یکشنبه) در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، اظهار کرد: 20 خرداد در تقویم به نام روز صنایع دستی ذکر شده است، اصفهان از سالیان پیش به شهر صنایع دستی معروف بوده و هنوز هم مهمترین قطب صنایع دستی کشور و مهمترین مرکز تولید صنایع دستی در کشور است .
وی افزود: درهیچ کجای دنیا هیچ شهری تا این اندازه تنوع صنایع دستی نداشته است و به همین دلیل این شهر در دنیا ارزش ویژه ای دارد. صنایع دستی اثر دست مردمانی است که اشیا را هنرمندانه تولید می کنند و این نشان از مقام والای انسانیت مردم در این شهر دارد.
رییس شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: به دلیل اینکه گردشگری طی سالیان گذشته در کشور رونق آن چنانی نداشته است صنایع دستی را نیز تحت تأثیر قرار داده و امیدوارم در این روز این صنعت مهم در اصفهان جدی گرفته شود و حداقل مشکلاتی مثل بیمه درمانی و تامین اجتماعی هنرمندان این صنعت برطرف شود. 
معین تصریح کرد: میراث فرهنگی باید گروهی را مأمور کند که هنرمندان مواد اولیه ای را که استفاده می کنند بی عیب باشد و کمک کنند که صنایع دستی در زندگی مردم جاری شود و مردم با عشق از این صنایع استفاده کنند.
وی اضافه کرد: امروز قیمت مواد اولیه صنایع دستی دچار تورم شده است و تولیدات هنرمندان گاهی صرفه اقتصادی نداشته است. امیدواریم با بازاریابی مناسب این مشکلات رفع شود. متاسفانه در بازارهای دنیا با این همه تنوع جای صنایع دستی اصفهان خالی است. گاهی نیز به نام ایران صنایع دستی بی کیفیت در بازار دنیا عرضه می شود که باید نسبت به آن برخورد جدی صورت گیرد.
رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: روز گاری بخش زیادی از مردم شهر اصفهان با صنایع دستی زندگی و ارتزاق می کردند و این محلی برای اشتغال زیاد در شهر بود بنابراین باید جدی تر به این موضوع پرداخته شود. 
معین افزود: امیدواریم خط دو مترو با توجه به زمان بندی تعیین شده به نتیجه برسد و نوع حفاری و انجام کار در مسیر خط دو با خط یک تفاوت داشته است و سعی شده خیابانی بسته نشود.
کد خبرنگار: 13023
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/98223/جای-صنایع-دستی-اصفهان-در-بازارهای-دنیا-خالی-است
بستن   چاپ