پیام سپاهان
رئیس اداره حفاظت محیط زیست کاشان مطرح کرد؛
صدور مجوز معادن جوشقان کاموی کاشان بدون استعلام از «محیط‌زیست»بود
يکشنبه 19 خرداد 1398 - 10:56:22
پیام سپاهان - کاشان - رئیس اداره حفاظت محیط زیست کاشان گفت:صدور مجوز معادن جوشقان کاموی کاشان با استعلام از این اداره نبوده است و حتی پرونده قضائی نیز در این ارتباط تشکیل شده است.

حسین خادمی در گفت و گو با خبرنگار مهر ، با بیان اینکه جانمایی صنعت در کاشان بر اساس معیارهای اصول توسعه پایدار صورت نگرفته است، اظهار داشت: بیشتر مراکز صنعتی کاشان در اطراف شهر قرار دارد به نحوی که بخش عمده‌ای از شهرک صنعتی امیرکبیر در محدوده شهری قرار دارد و یا تمام شهرک صنعتی راوند در حریم شهری قرار دارد و علاوه بر این به صورت پراکنده نیز شهرک‌های صنعتی در این منطقه وجود دارد.
وی با بیان اینکه ارائه خدمات به شهرک‌های صنعتی پراکنده بسیار مشکل بوده و مقرون به صرفه نیست، افزود: در این شرایط تردد خودروهای سنگین به شهر کاشان افزایش پیدا می‌کند و افزایش آلودگی هوا و سنگین شدن ترافیک شهری را به دنبال دارد که لازم است محدوده حریم شهرک‌های صنعتی از حریم شهری جدا شود.
صدور مجوز معادن جوشقان کامو با استعلام از اداره حفاظت محیط زیست نبوده است
رئیس اداره حفاظت محیط زیست کاشان با بیان اینکه جانمایی معادن و صدور مجوز با استعلام از این سازمان صورت می‌پذیرد، ابراز داشت: محدوده‌هایی که خارج از محدوده سازمان حفاظت محیط زیست باشد به استناد قانون خودش عمل کرده و از این سازمان استعلام نمی‌کند و این موضوع نقصی قانونی محسوب می‌شود که درباره این موضوع مکاتباتی صورت گرفته است، بر همین اساس صدور مجوز در مورد معادن جوشقان کامو با استعلام از این اداره نبوده اما بازدیدهایی از آن صورت پذیرفته، اخطارهایی داده شده و حتی پرونده قضائی نیز تشکیل شده است.
وی کاهش آلاینده‌ها و پسماند، آسمان آبی زمین سبز را شعار هفته محیط زیست اعلام کرد و گفت: در امور فرهنگی محیط زیست فعال‌ترین شهر استان اصفهان شناخته شده‌ایم.
خادمی ابراز داشت: شهرستان کاشان از نظر اقلیم مستعد هر نوع صنعتی نیست چراکه در حاشیه کویر قرار داریم و پوشش گیاهی آسیب پذیری داریم و اگر این پوشش از بین برود خسارات جبران ناپذیری را متحمل می‌شویم.
پراکندگی صنعت فرش در کاشان افزایش رفت و آمدها را به دنبال دارد
وی اظهار داشت: در زمینه استقرار صنعت نیز از آنجا که مهمترین صنعت کاشان فرش است اما این صنعت در منطقه کاشان پراکنده است و به واسطه این پراکندگی رفت و آمدهای بسیار زیاد و افزایش آلایندگی در این شهر انجام می‌شود در حالی که تجمیع این صنعت از لحاظ محیط زیستی تأثیرات مثبت قابل توجهی را دارد و متأسفانه تاکنون در این خصوص هیچ اقدام مثبتی صورت نگرفته است.
وی ضمن انتقاد از استقرار صنایع کاشان در نزدیک ترین نقطه به شهر افزود: لازم است تا واحدهای صنعتی نزدیک به شهر محدوده خود را مشخص و فواصل خود را رعایت کنند و این سازمان تنها کاری که می‌تواند انجام دهد حفظ حریم از حریم شهری است و اگر آلاینده باشند ابتدا اخطار و در صورت عدم رفع آن پرونده قضائی برای آنها تشکیل و در لیست صنایع آلاینده قرار می‌گیرد.
برگزاری جلسه هم اندیشی با ائمه جماعات شهرستان کاشان
رئیس اداره حفاظت محیط زیست کاشان ضمن اشاره به اقدامات فرهنگی این اداره ابراز داشت: برگزاری جلسه هم اندیشی با ائمه جماعات شهرستان کاشان در خصوص نقش و جایگاه تریبون‌های نماز جمعه در ارتقا حس مسئولیت اجتماعی پیرامون موضوعات زیست محیطی، برگزاری جلسه با بانوان خانه دار با محوریت موضوع پسماند و اهمیت تفکیک از مبدا زباله‌های خانگی، تشکیل جلسه هماهنگی با گروه‌های کوهنوردی شهرستان به منظور پاکسازی طبیعت کوهستان‌های هدف کوهنوردان شهرستان کاشان از جمله این اقدامات است.
وی گفت: آموزش مسئولین مراکز بزرگ خرید این شهرستان با موضوعات زیست محیطی مرتبط و توزیع کیسه‌های پارچه‌ای در بین خریداران، برگزاری جلسه با متولیان هیئات مذهبی شهر کاشان و تاکید بر نقش و ضرورت مدیریت پسماندها و جایگاه آن در آموزه‌های دینی، برگزاری مراسمات پاکسازی منطقه حفاظت شده قمصر و برزک توسط دوستداران طبیعت و سمن‌های زیست محیطی شهرستان کاشان، برگزاری اجرای نمایش و مسابقه با همکاری سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان به مدت دو شبانه روز در محل پارک بزرگ شهر از دیگر این اقدامات فرهنگی است.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/98234/صدور-مجوز-معادن-جوشقان-کاموی-کاشان-بدون-استعلام-از-«محیط‌زیست»بود
بستن   چاپ