پیام سپاهان
گام بین‌المللی اصفهان برای جذب گردشگر
يکشنبه 19 خرداد 1398 - 13:30:15
پیام سپاهان - مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی اصفهان گفت: یازدهمین دوره نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع دستی اصفهان، با حضور قطعی 300 مشارکت کننده در مساحتی بالغ بر 9 هزار متر مربع با حضور نمایندگانی از شهرهای خواهر خوانده اصفهان و سفرای کشورهای خارجی برگزار می‌شود.
به گزارش خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان، علی یارمحمدیان در نشست خبری یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع دستی اصفهان که صبح امروز یکشنبه در سالن همایش‌ محل دائمی برگزاری نمایشگاه‌های بین المللی اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: امروزه برگزاری نمایشگاه ها موجب افزایش گردشگر و بهترین ابزار بازاریابی برای صنعت گردشگری است و امیدوارم این نمایشگاه بتواند نقطه عطفی برای جذب گردشگران باشد و با برنامه ریزی‌ به رونق اقتصادی و توسعه همه جانبه شهر کمک کند.
وی با بیان اینکه فقط محیط طبیعی، صنایع دستی و تاریخی عامل جذب گردشگر نیست، افزود: اجرای رویدادهای اقتصادی-فرهنگی نیز می‌تواند در نیل به این هدف تاثیرگذار باشد، کما اینکه در دنیا، نمایشگاه های منطقه‌ای برگزار می شود که بین 50 تا 100 هزار توریست صنعتی را جذب می‌کند‌.
یارمحمدیان تصریح کرد: یازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع دستی اصفهان می‌تواند فرصتی برای معرفی قابلیت های بخش خصوصی و دولتی باشد و جاذبه‌های گردشگری 33 استان کشور را در معرض دید عموم قرار دهد.
وی با اشاره به اینکه اصفهان به عنوان قطب گردشگری کشور در سال 96 نیز رتبه نخست جذب گردشگر خارجی را کسب کرده است، اظهار کرد شهری با 22 هزار اثر ثبت شده تاریخی و 17 اثر ثبت شده جهانی، پتانسیل برگزاری نمایشگاهی ملی و منطقه ای را در صورت تکمیل پروژه ساختمان بزرگ نمایشگاه‌ها دارد.
مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی اصفهان با اشاره به تک قطبی شدن اصفهان در حوزه جذب گردشگر گفت: ما گردشگری ماجراجویانه، فرهنگی، ورزشی، سلامت و ... نیز داریم و این نمایشگاه فرصتی برای معرفی پتانسیل اصفهان در این حوزه است.
یارمحمدیان خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه تاکنون 300 مشارکت کننده اعلام حضور قطعی کرده اند و این نمایشگاه در فضایی بالغ بر 9 هزار مترمربع برگزار می شود‌.
وی، تفاوت ویژه این دوره نمایشگاه را با دوره های گذشته نگاه ویژه به صنایع دستی اصفهان دانست و گفت: برای نخستین بار غرفه‌های ویژه صنایع دستی در این نمایشگاه خواهیم داشت. شرکت های حمل و نقل زمینی، هوایی، دریایی، NGOها، مراکز علمی، استارتاپ ها فعال خواهند بود، ضمن اینکه توجه ویژه‌ای به امر گردشگری سلامت شده است. شهرداری اصفهان با دعوت از 13 خواهرخوانده و نماینده وزارت امورخارجه در اصفهان نیز با دعوت از سفرای خارجی نقش ویژه‌ای در این نمایشگاه داشته اند.
مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی اصفهان با تاکید بر تعامل دستگاه ها و سازمان های مرتبط در برگزاری این نمایشگاه، یادآور شد: اگر آن تعامل نبود، این نمایشگاه نمی توانست برگزار شود و اطمینان دارم که بازدیدکنندگان تفاوت این دوره نمایشگاه را با دوره پیش خواهند دید. 
کد خبرنگار: 13038
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/98252/گام-بین‌المللی-اصفهان-برای-جذب-گردشگر
بستن   چاپ