پیام سپاهان
عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی اصفهان:
اداره دانشگاه به مدیریت علمی نیاز دارد
يکشنبه 19 خرداد 1398 - 17:26:20
پیام سپاهان - عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: دانشگاه را با روش هیاتی نمی شود اداره کرد، بلکه مدیریت دانشگاه به روشی علمی نیاز دارد.
به گزارش خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان، سعید صدری صبح امروز (یکشنبه) در آیین تکریم و معارفه روسای پیشین و فعلی دانشگاه صنعتی اصفهان در این دانشگاه، اظهار کرد: علم و پژوهش از مفهوم روش جدایی ناپذیر است. یعنی با مسائل دانشگاه نمی شود گمانه زنی برخورد کرد. 
وی ادامه داد: در دوران مدیریت دکتر مدرس هاشمی تلاش شد تا با مسائل علمی برخورد شود و انتقادپذیر باشند.
عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی اصفهان با بیان اینکه دانشگاه محل علم متقاعد کننده و تلاش به رسیدن به حقیقت است، گفت: مدیریت این دانشگاه سعی داشت با مشارکت دادن هرچه بیشتر دانشگاهیان در مسائل حتی الامکان مسائل را واضح کند.
صدری با بیان اینکه دانشگاهیان وقتی شروع به بالیدن می کنند که بین خودشان و دانشگاه وحدت ببینند، افزود: اگر بین اعضای هیات علمی و دانشگاه وحدت ایجاد شود، ما اساتید دانشگاه را از خودمان خواهیم دانست. هیچ گاه با عدم شفافیت نمی شود در دانشگاه کاری کرد و مدیریت دکتر مدرس هاشمی اقشار دانشگاهیان را در کنار هم آورد و وحدت ایجاد کرد.
این عضو هیات علمی دانشکده برق و کامپیوتر داشگاه صنعتی اصفهان افزود: مدیریت دکتر مدرس هاشمی با خبر رسانی مستمر، فعال کردن شوراهای دانشکده و تلاش برای مشارکت حداکثری آحاد این دانشگاه توانست این وحدت را ایجاد کند.
صدری ادامه داد: حیات فکری در دانشگاه زمانی رو به زوال می رود که اعضای آن از هم دوری کنند که مدیریت دکتر مدرس هاشمی زمینه ملاقات دانشگاهیان و همکاری بین آنها را فراهم کرد. دانشگاه به لحاظ ماهیت خودش به تک تک افراد استوار است. در دانشگاه یک فرد از اهمیت برخوردار است و مدیریت این دانشگاه با رفع موانع، فضایی فراهم کرد که افراد آرام گرفتند.
وی با بیان اینکه مدیریت باید همواره به چالش کشیده شدن را به جان بخرد، افزود: احترام بنیاد روابط دانشگاه را تشکیل می دهد که این مدیریت علاوه بر اینکه با دانشگاهیان با احترام برخورد کرد بیشترین چالش را با اعضا هیات علمی داشت.
همچنین حجت الاسلام عمادی مسئول نهاد رهبری دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: از ٢ سال پیش که صحبت استعفای دکتر مدرس هاشمی مطرح شد بسیاری موضع گرفتند که نشان از عزتی است که خدا به وی عطا کرده است. دکتر مدرس هاشمی فردی است که حرف حق را می پذیرد و با آزاد منشی نظرات همه را می شنیدند.
کد خبرنگار:13041
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/98286/اداره-دانشگاه-به-مدیریت-علمی-نیاز-دارد
بستن   چاپ